NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Filippo76 skrev: fre 22 jun 2018, 23:10
Micce1980 skrev:Vad planerar du att lägga på inköp av bilen?
Ca 20’-35’. Allt beror på skick. Hittar jag en välskött med få ägare så betalar jag gladeligen mer.
Flera av de jag hittat har gått långt, men antar att i denna prisklass är det så.
Ska titta på en T5 imorgon som gått ca 24”
Jo, för den summan får du nästan lika många mil...
Denna ser ganska välskött ut och 1 ägare ;-)
https://www.bytbil.com/gavleborgs-lan/p ... 8-12173909
av dieselputte
Vet inte om jag skulle klassa D2 som ett säkert köp ? Grannens V50 D2 Classic har nu havererad koppling för andra gången och nu tvingas han slanta upp för bytet själv. Men man kan ju inte dra alla över en kam, detsamma gäller 2.0D, min är V50 2.0D snart 13 år, 16500 mil, har inte bytt nåt partikelfilter än. En del har nog bara haft otur med sina bilar, en del felaktigt utförd service där för mycket olja påfylld i kombination med täta regenereringar resulterat i motor som galloperat. Har man bara koll på oljenivån och regenereringarnas intervall så drabbas man inte av skenande motor.

Hjullager , bromsskivor , brustna fjädrar , länkarmsbussningar fram etc drabbar samtliga modeller oavsett motor.

Frågan är ju vad kostar mest, att byta partikelfilter, eller koppling ;-)

Alla bilar har sina svaga punkter, den i V50 familjen jag fått känslan haft minst problem är D5.

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]