NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MGZTT
Är det någon som kan länka till en bild på en S80N med stänkskydd fram/bak? Funderar på att skaffa sådana till min, men har inte kommit över någon bild på hur det skulle se ut. Tycker nämligen inte att alla bilar passar så bra med stänkskydd bak.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av C.W.
Politiskt Korrekt?! ;-//
dvs allt som inte är strömlinjeformat i mitten göre sig icke besväret...
Fast jag håller ju inte riktigt med eftersom alla får ventilera sin åsikt.
Dessa tankar passar dock bättre på Klotterplanket, iof.
av dali
Termen "politiskt korrekt" missbrukas rätt ofta ... det finns de som tycker att det är full okej att köra 200 km/h i tätbebyggt område, utan bilbälte, pillrande på stereon, pratandes i mobiltelefon med starköl i bärskepsen ... om någon försöker påpeka hur ogenomtänkt det är att göra sådant så får man höra att det minsann är "moralpanik", "Politiskt Korrekthet", "förmyndarsamhälle" och allt möjligt annat oväsentligt som på något sätt ska ursäkta idiotbeteenden.
Användarvisningsbild
av C.W.
Mitt inlägg var mera menad att flytta PK diskussionen från stänkskydd (som hör hemma här, alt under bilvård/styling) till klotterplanket.
Anledningen är att jag anser att det behövs en diskussion i varje forum vad som är OK och vad som inte är OK (rättesnöre).
Att sedan olika människor har olika åsikter har jag full respekt och förståelse för, även om jag inte behöver hålla med.
Intelektuella kalhyggen bemöts dock bäst genom en saklig diskussion där även icke PK synpunkter skall ha rätt att förekomma.

Men nog PK för den här tråden.
Öppna gärna en ny under Klotterplank.
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]