NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CPM
andreasw skrev:
CPM skrev:Vad för däck är det du satt på? Och hur högt tryck har du?

När jag läser ditt inlägg, minns jag en sommardäckuppsättning till en 245 som jag köpte hos en större däckskedja. Däcken var enligt säljaren finska Nokian, men med firmans eget namn på. I alla fall vinglade bilen fram över vägen. En kontroll av trycket visade 2,2, och först när jag fyllt till 2,7 gick bilen anständigt stadigt. Men då var hjulen så hårda att den gick som på järnhjul. Sedan dess har jag bara köpt märkesdäck.

P.
Det sitter Continental Ice Contact 2 på bilen. Jag har faktiskt inte kontrollerat däcktrycket. Det känns ungefär som när det blåser väldigt mycket, bilen far lite hur som helst. Väldigt irriterande och kanske lite läskigt!
Kolla trycket, och om det är i lägsta laget, öka det. Mina egna vinterdäck pumpar jag till 2,5. Möjligtvis att du kan behöva ett lite högre tryck när däcken är nya, för att sedan gå ner lite när de rullat ett antal mil.

P.
Fick pålagt Hakka 8 igår och upplever exakt samma sak, men jag har varit med om det förut och det blir bättre efter ett antal mil. 10 mm mönsterdjup och mjukt gummi - klart att det känns annorlunda än gamla hårda däck, eller sommardäck.
Har inte kollat luften än, men ska göra det i morgon.

Spelar det roll hur länge värmaren ä[…]

Sonens bil har blivit extremt svårstartad oc[…]

EX60

Ett tips för den som vill kika irl och har v&[…]

ja, alla nät stängs inte över en na[…]