NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fremi
Lånar tråden lite. Har inga dimljus på min S40 men det finns ett kit att köpa hos Volvo. Krävdes tydligen en viss mjukvara för att det ska fungera och allt som allt skulle det kosta 2900:- i runda slängar monterat och klart. Själva kitet går på 1700 och mjukvaran på 500 så då kan dem lika gärna sätta dit ljusena om bilen ändå måste in, tänker jag. Men är det värt det? Hur pass mycket förbättras sikten vid regn, snö och dimma?
Användarvisningsbild
av SvenB
Har du Xenon, märker du knappt när du tänder dimljusen. :D
Användarvisningsbild
av fremi
SvenB skrev:Har du Xenon, märker du knappt när du tänder dimljusen. :D
Har halogen i min. Snikvariant :lol:
Användarvisningsbild
av Micce1980
De är rätt ok om det är riktigt j-a dimmigt men annars nej. Hittade mina på en skrot med självplock så de var nästan gratis, annars hade jag aldrig betalat den summan. Hade med halogen på den bilen och det bästa jag gjorde var att skaffa osram nightbreaker, det gjorde mycket
Användarvisningsbild
av fremi
Micce1980 skrev:De är rätt ok om det är riktigt j-a dimmigt men annars nej. Hittade mina på en skrot med självplock så de var nästan gratis, annars hade jag aldrig betalat den summan. Hade med halogen på den bilen och det bästa jag gjorde var att skaffa osram nightbreaker, det gjorde mycket
Okej, tackar för den inputen. Körde på osram nightbreaker ett tag. Funkade bra, förutom att de var lite dyra i drift :)
Hög tomgång

Fortsatt problem. Men nu går bilen riktigt b[…]

Läs ut felkoderna så har man någo[…]

slungdiff på 945

1 - kolla om lappen sitter kvar på bakaxeln.[…]

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]