Lövet skrev:Bilen på bilden har solklart xenonljus, det syns på att ringen runt projektorlinsen är blå. På Halogenljus är den vit.
Dieselvärmare startar inte över 15 grader så det är rätt svårt att testa den sommartid.
Var hittar du den informationen om jag får fråga? Du kanske har en äldre manual för värmaren? :)
Jag kan starta min vid +25. Kör min varje månad sedan jag renoverade den själv för att slippa problem.
Och Volvo skriver själva så här i VIDA:
Om temperaturen överstiger 20 °C kan tillsatsvärmaren ha en ojämn förbränning på grund av gasning i bränslet.
Tillsatsvärmaren är normalt inte avsedd att arbeta i så höga omgivningstemperaturer.
Om tillsatsvärmaren inte är utrustad med timer, startas den i VIDA.
Värmarens gångtid är max. 60 minuter vid temperaturer lägre än -10 °C.
Värmarens gångtid är min. 15 minuter före önskad avfärdstid (temperaturer mellan +15 °C och +25 °C).
När värmaren startas direkt med rattspaken så är den aktiverad tills dess att den stängs av eller i maximalt 60 minuter. Värmaren är aktiverad i 10 minuter efter inställd avfärdstid för att hantera sen ankomst till fordonet. När värmaren är aktiverad visas ett textmeddelande om detta i kombinationsinstrument (DIM).
Innan värmaren kan starta måste vissa villkor uppfyllas. Dessa är:
yttertemperatur lägre än +25 °C (vid 25 °C stängs värmaren av)
bränslemängd större än 4,5 liter för parkeringsvärmare och 7,5 liter för tillsatsvärmare
ingen felkod som förhindrar start av värmaren är satt i styrenheten
krockkudde inte utlöst.

http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986