- ons 21 okt 2015, 22:19
På min andra bil, en V70 06:a köpte jag nya sommardäck förra sommaren och där har jag nu 5 mm kvar runt om. Dessa är däcken är Continental, och jag har nu kört ca 2500 mil på dem. Kör jag lika långt till är jag nöjd.
Mvh Ronnie
MatsO skrev:Verkar bero mer på däcket än bilen.Nokian Hakkablue är sommardäck, och inte vinterdäck. Men funderar nu inför nästa säsong, nästa år. Bilen har ju antisladdsystem, kan jag då sätta de sämre däcken med 4 mm bak och de bättre med 6 mm fram för att då jämna ut slitaget? På så vis borde jag kunna köra en sommar till på sommardäcken. Vet ju om att de bästa däcken ska sitta bak, men det gäller väll bilar som saknar antisladdsystem?
Jag har dubbade Hakka på min och de har rullat mellan 2500 och 3000 mil nu - då är det mer än 6 mm kvar på dem så jag bör kunna få ut lika mycket till ur dem
På min andra bil, en V70 06:a köpte jag nya sommardäck förra sommaren och där har jag nu 5 mm kvar runt om. Dessa är däcken är Continental, och jag har nu kört ca 2500 mil på dem. Kör jag lika långt till är jag nöjd.
Mvh Ronnie