NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnnaPancake
Tack alla, vad snälla ni är som svarar så snabbt också. :-)

Jag tycker mig ha läst att de inte gjorde nyare modeller med bensin?
Jag körde förbi bilhandlaren och kollade in bilen igen, himla snygg, men finns samma utseende fast bensin? (Den här heter 2.0D och är som sagt 2009, Saloon, gun metal grey.) Jag tyckte att det var bra drag i den när jag testkörde så jag behöver nog inte starkare motor.
av AnnaPancake
Mini-ice, jag såg att du skrev att den finns som bensin, men det låter som att du bara nämner det för från 2011 års modell?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns med samma exteriör och interiör fast med bensin ja. Vet dock inte hur vanligt flexifuel (bensin/etanol är där.

Du får lusläsa "brittiska blocket" :wink:
Användarvisningsbild
av Mini_ice
AnnaPancake skrev:Mini-ice, jag såg att du skrev att den finns som bensin, men det låter som att du bara nämner det för från 2011 års modell?
Vet inte riktigt var du läser nu, men bensinare fanns till 2012, dock så är dieseln betydligt vanligare då det är lägre skatt och förbrukning..

Samma fälgar som mig, snyggt med mörkgrå färgen! Färg på inredningen? Skinn, tyg? Förarstolen i tyg brukar ha en tendens att spricka i sittdynan.. Eller ja Volvo kallar det inte tyg det heter väl t-tech på Volvo språk.

Bilen på bilden ser ut att vara någon blandning av paket eller som det skrivits om tidigare andra paket för uk... Du har dimljus men du har bara vanliga halogenlampor..
av AnnaPancake
Ah, kanske bara är ovanligt då. Eller om England bara köpte in Dieslar? :-P

Japp, ljust tyg i den jag provkört! Hade helst haft skinn men tänkte mest på fläckarna. Att det kan spricka låter ju inte så bra. (Visst är det bilen på bilden jag la in du kikar på? Inte den på länken?)
Behöver jag ha xenon-lampor? Och dimljus tror jag var standard på alla bilar?

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]