- mån 06 apr 2015, 10:27
#963489
Men du får gärna överbevisa att 2.0D har samma problem om du har bra källor.
2.0D är maskinellt en stabil och pålitlig konstruktion. Att Volvo (Ford) gjorde en dålig lösning gällande DPF är en annan historia, men sköter man det bra så slipper man problemen.
milktrucker skrev:Det är väl D5orna som haft/har det problemet. Om det är vanligt så borde det väl ha synts här på forumet. Kan inte hitta ett enda fall ?:-/ Googlade lite på engelska forum också, någon enstaka träff på kamremshaveri, men inte pga multirem.TommyP86 skrev:2,0d och 1,8f? Vad i hela världen grundar du det på?2.0D har haveri av multirem som plockar kamremmen i samma veva. det är inte något enstaka och ovanligt fel.
Men du får gärna överbevisa att 2.0D har samma problem om du har bra källor.
2.0D är maskinellt en stabil och pålitlig konstruktion. Att Volvo (Ford) gjorde en dålig lösning gällande DPF är en annan historia, men sköter man det bra så slipper man problemen.