NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
CarMan skrev:
Shinco skrev:Jag har nyligen beställt en V50 07 utrustad med rti. Vad allt kan man göra med rti förutom navigering? Kann man spela upp dvd filmer med den?
nej.
RTI Road and Trafick Information.
Ptja Saabs navis går ju (enligt uppgift) att mjukvaruhacka så att just detta går så helt omöjligt att det skulle kunna gå på Volvo kan det ju inte heller vara

/Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainded skrev:
CarMan skrev:
Shinco skrev:Jag har nyligen beställt en V50 07 utrustad med rti. Vad allt kan man göra med rti förutom navigering? Kann man spela upp dvd filmer med den?
nej.
Ptja Saabs navis går ju (enligt uppgift) att mjukvaruhacka så att just detta går så helt omöjligt att det skulle kunna gå på Volvo kan det ju inte heller vara

/Anders
enligt uppgift. ja det lät ju trovärdigt...
du har altså inte koll själv, men har läst det på internett, på samma sätt kan nån annan nu skriva at dom läst att V50 ska gå att mjukvaru hacka :lol:
har du kört gissningslaken nån gång så förstår du vad jag menar, internet är på got o ont...
av Shinco
Carman, jo. Jag kollade (visserligen på volvos finska sida) att det finns två olika möjligheter för V70 :/ Vet nu sedan. O andra sidan då jag byggde ihop en V50 så fanns det en bild på en färgskärm. Relativt vilseledande om det inte är det man får för sina 3000 € .
Användarvisningsbild
av Brainy
CarMan skrev:
Brainded skrev:
CarMan skrev: nej.

/Anders
du har altså inte koll själv, men har läst det på internett, på samma sätt kan nån annan nu skriva at dom läst att V50 ska gå att mjukvaru hacka :lol:
har du kört gissningslaken nån gång så förstår du vad jag menar, internet är på got o ont...
Jag läste även på internet att v70ins spolarmunstycken skulle passa rakt av på min Saab, och gissa vad! det gjorde de!

Eller som när jag första gången läste att knapparna i mittkonsollen (för extraljus o dyl) bara är att sätta dit så känner datorsystemet av det. Gissa vad, det fungerade också!

Eller för att dra en ännu tydligare paralell, när jag läste på internet att min dvd-spelare till hemmet skulle gå att få regionsfri genom dolda menyer, gissa vad, det fungerade även det!

/Anders gissare
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainded skrev:
CarMan skrev:
Brainded skrev: Ptja Saabs navis går ju (enligt uppgift) att mjukvaruhacka så att just detta går så helt omöjligt att det skulle kunna gå på Volvo kan det ju inte heller vara

/Anders
Jag läste även på internet att v70ins spolarmunstycken skulle passa rakt av på min Saab, och gissa vad! det gjorde de!

Eller som när jag första gången läste att knapparna i mittkonsollen (för extraljus o dyl) bara är att sätta dit så känner datorsystemet av det. Gissa vad, det fungerade också!

Eller för att dra en ännu tydligare paralell, när jag läste på internet att min dvd-spelare till hemmet skulle gå att få regionsfri genom dolda menyer, gissa vad, det fungerade även det!

/Anders gissare
slutsatsen blir alltså att allt man läser är sant, finns inte ett enda fel!
(starta en ny tråd istället för att hack sönde denna, så ska du se att du kan få exempel på felaktigheter som skrivs)
Användarvisningsbild
av Brainy
Nu sa inte jag att det gick, det var du som sa att det absolut inte gick och eftersom det här är på internet så kan jag ju knappast vara säker på att du har rätt och gav TS uppmuntran att fortsätta söka en lösning just iom att det faktiskt ryktas om att det går på saab.

Källkritik gäller även om källan är volvomekaniker enligt mig.

Jag anser inte att jag "hackat" denna tråd mer än t.ex. dig utan snarare bara kommit med sådant som kan göra nytta. Anser moderator annat så får dom säga till så ska jag genast radera mina inlägg.

/Anders
av matzen10
Jaa du carman..Ute på hal is igen med dina låga inlägg... Du kanske läste Braindeds inlägg men förstod du vad han skrev??
Självklart finns det öppningar som inte enbart förmedlas via Volvo/SAAB; det var ju lixom det som förmedlades i Braindeds inlägg. Bara för att du, carman, inte vet om det så betyder det inte att det inte finns!
Skänk tanken "alternativ" lite mer energi! Därmed behöver inte du bekräfta/dementera allt i alla trådar (jämför Etanol-trådarna), enligt ditt "vetande".

---> Matz
av Shinco
Diskussionen håller lite på att spåra ur från ursprungliga threaden..
Användarvisningsbild
av CarMan
matzen10 skrev:Jaa du carman..Ute på hal is igen med dina låga inlägg... Du kanske läste Braindeds inlägg men förstod du vad han skrev??
Självklart finns det öppningar som inte enbart förmedlas via Volvo/SAAB; det var ju lixom det som förmedlades i Braindeds inlägg. Bara för att du, carman, inte vet om det så betyder det inte att det inte finns!
Skänk tanken "alternativ" lite mer energi! Därmed behöver inte du bekräfta/dementera allt i alla trådar (jämför Etanol-trådarna), enligt ditt "vetande".

---> Matz
vist man kan riva ur allt & ersätta med nytt om man vill, eller liknande kompliserade lösningar.
mitt svar är ärligast & jag är helt övertygad om att jag är närmast det form av lösning trådskaparen varute efter.

jag har kopplat en del i mina dar & vet vad som är "rmliga" lösningar.
det är alltid en rimlig lösning man frågar efter!
är man ute efter en orimlig lösning så hade man inte frågat!

jag ber om ursäkt för att jag bidrar til at förstöra tråden, men "ibland" har jag svårt att hålla tyst.

jag är övertygad om att 99% av dom som läser förstår vad jag menar, dom andra kan vi bara tycka synd om...
OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad S[…]

Jo, säkert. Det är när man jäm[…]

Idag har vi loggat OBD-data under körning p&a[…]

Hej! Har en v50 2005 bensin 5-cylindrig motorkod:[…]