NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
dieselputte skrev:Finns vissa bilar (1.6D/2.0D) där menyerna saknas. Värmaren startar då enbart när motorn är igång och under en viss ute temperatur. Att det skulle vara fallet på D2 har jag dock svårt att tro. Man kan dock som nämnt uppdatera mjukvaran för att få igång menyerna.
Tyvärr inte på alla. Tyvärr finns värmaren bara som tillsatsvärmare och inte parkeringsvärmare på vissa bilar. Tror faktiskt att det fanns som tillval med parkeringsvärmare men rätta mig gärna om jag har fel.
Värmarna skiljer sig tyvärr i utförande i så fall.
Användarvisningsbild
av Sierra94
De som har extern cirkulationspump kan lägga in mjukvara för Parkeringsvärmare. Vi andra inkl mig får endast värme från den när motorn startats och det är kallare än +5 ute.
av timebandit
Sierra94 skrev:De som har extern cirkulationspump kan lägga in mjukvara för Parkeringsvärmare. Vi andra inkl mig får endast värme från den när motorn startats och det är kallare än +5 ute.
Ja precis. Fanns som tillval om jag inte är ute å cyklar. Det är byte av hela värmaren som gäller för att få till det som en parkeringsvärmare om man har "fel" värmare.
Däremot så har väl alla våra bilar en dieselvärmare i form av tillskottsvärmare bortsett från Import då som helt saknar värmare.
Användarvisningsbild
av SvenB
dieselputte skrev:Finns vissa bilar (1.6D/2.0D) där menyerna saknas. Värmaren startar då enbart när motorn är igång och under en viss ute temperatur. Att det skulle vara fallet på D2 har jag dock svårt att tro. Man kan dock som nämnt uppdatera mjukvaran för att få igång menyerna.
Vad jag fått erfara så har du inte direktstart utan att du har tiduret inprogrammerat. Då har du bra tillskottsvärmare. :|
Ok, då klarnar det! Minns att säljaren på Volvo nämnde att det var programmerat i min bil när jag köpte den och att det inte var det på alla på den tiden- Han nämnde att man kunde "uppdatera" om man ville ha funktionen om den saknades i nåt annat exemplar de hade i hallen och att det då skulle kosta en hel del.
Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]