av VolvonovisV50 - tor 05 feb 2015, 20:53
- tor 05 feb 2015, 20:53
Jag vet inte om det kan räknas till något liknande problem. Körde en sträcka i vanlig ordning, stänge av bilen för ett kortare ärende, då bilen skulle startas igen såg allt ut att vara frid och fröjd men det hände nada när nyckeln vreds om. Jag lät tändningen stå på några sekunder. Alla lampor förutom motorlampan som varnar för fel på avgasreningen släcktes. Det var bara och dra bilen till verkstan. Oklart om den stod i varmgarage över dagen men när de skulle titta på bilen startade den direkt. De kopplade upp bilen för avläsning av felmeddelande, det enda felmeddelande han fick fram var låg spänning på batteriet, inget felmeddelande på avgasreningen, vid koll av batteriet, inget fel. ? Märkligt att lampan för avgasreningen lyste ? Det vara bara att hämta bilen. Från det ena till det andra, vill inte hamna där igen. Fick rådet att montera en ctec laddare under huven. Jag har läst på forumet att en del förordar en calix laddare. Visst hade du en batteriladdare, har du någon av dessa laddare på din bil?