Spridarna ska du absolut inte ur med. Stiften sitter på baksidsn av motorn under egr kylaren. Så du lär bort med det blanka röret mot torpedväggen och egr ventilen.
Har du mätt dem än?
Här är bilder med egr kylaren och ventilen på plats respektive bortskruvad. Du ser även stiften och kontaktstycket till höger på den utan kylaren.
Innehar ett DICE interface inkl Vida, samt Autocom och VCDS/VAG K+Can diagnosutrustning. Hör av er om ni behöver hjälp med att skanna samt släcka felkoder. Klarar nästan alla märken på marknaden.
Tänk på att vara försiktig när du tar väck glödstiften. Det händer att de har ärjat fast och kan då gå av med hälften kvar i toppen. Om det händer måste stiftet borras ut med specialverktyg och kommer säkerligen att kosta en hel del. Har ingen aning om man klarar det utan att lyfta ur motorn.
Jag vet inte hur vanligt det är att stiften går av på dessa motorer, kan dock bara minnas ett fall här på forumet och det skedde på verkstad.
Jag skulle först höra med en verkstad vad de tar för att byta och om de tar ansvaret om något stift går av.
Jag kan bara ge samma råd. Går de av så blir det borrning och en massa annat. Och det klarar man nog inte utan att dra fram eller lyfta motorn. Så skulle det hända blir det verkstans huvudvärk.
Innehar ett DICE interface inkl Vida, samt Autocom och VCDS/VAG K+Can diagnosutrustning. Hör av er om ni behöver hjälp med att skanna samt släcka felkoder. Klarar nästan alla märken på marknaden.