Har en teori om at dersom batteriet ikker er bra så får ikke dieselvärmaren nok spenning slik at glødepluggen ikke fungerer slik den skal. Har hatt problemer med dieselvärmaren tidligere i vinter og ikke fått startet den. Nullstilte feilkoder i ViDA, men den det kom bare røyk og den stoppet opp.
Kjøpte en intelligent vedlikeholdslader, toppladet batteriet, nullstilte feilkoder og startet opp dieselvärmaren. Etter å ha røyklagt hele nabolaget fungerte den slik den skal etter en liten stund. Var det bare flaks, eller kan dårlig spenning på batteriet være årsaken? Det var riktignok kun et par minusgrader i dag, da den sluttet å virke var det nærmere -15
Edit: Plukket fra hverandre dieselvarmeren i dag. Inklädnad var fult av koks, det samme var to små hull i värmeväxlaren. Alt så ellers greit ut. Gjorde den ren og byttet Inklädnad og tätningar, målte glödstiftet og flamövervakning med ohm-meter. Får se om jeg får kranglet den på plass i morgen, trangt og vanskelig plassering. 6.000,- skulle verkstedet ha for denne ca 3 timers jobben..
Eberspächer D5Ws - 25 2270 Helg.jpg (1.12 MiB) Visad 325 gånger