NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stjernkvist
Men för övrigt varför ska man ens ha en elm 327? De varkar jubinte kunna göra något speciellt ändå eller?
av Malmstroem
En ELM 327 är billig och läser ut de generella felkoderna. Det kan vara en bra hjälp för vissa problem.

Jag har en liknande läsare från Garmin. Största orsaken är att på min årsmodell av XC70 så tyckte Volvo att tempmätare var onödigt. Jag kan få ut den informationen från felkodsläsaren, så motortemperaturen syns nu på Garmin GPS:en.

En ELM 327 blir farlig om du tror att den kan allt. Annars kan den vara rolig att "leka" med.
Användarvisningsbild
av P210
Men för övrigt varför ska man ens ha en elm 327? De varkar jubinte kunna göra något speciellt ändå eller?
:lol: Nja, lite roligt om man vill koppla tll telefonen o se varvtal o lite siffror fladdra kanske, i appen Torque eller liknande..
Användarvisningsbild
av grillchips
Som P210 säger, jag vet ett par i USA som har V50/C30/S40N T5 med diverse motormodifikationer som de vill se mer lull lull kring, en del av dessa har surfplattor i mittkonsolen som visar allehanda info. Men mest verkar de nyfikna på 0-100km/h-tiden och hur mycket turbon laddar. ;)

Jag har använt min ELM327 många gånger, ibland bara för skojs skull men även för att kolla läget med bilen emellanåt. Den visar ju som bekant inte allt men hittills har den varit tillräcklig. (0-100 försökte jag mig på en gång, likadan motor som du har, jag gjorde bara ett försök och gav sedan upp, det var inga roliga siffror alls..) :lol:
av andy78
Stjernkvist skrev:Men för övrigt varför ska man ens ha en elm 327? De varkar jubinte kunna göra något speciellt ändå eller?
För att den är stor som en tändsticksask och lätt att ta med.
Jag har den alltid i fickan har löst en del problem med den inte dåligt för ett verktyg för 150kr.
Användarvisningsbild
av skalman65
P210 skrev:Köpte min här:
Då jag inte kan dra ut på att inhandla en , så tänkte jag beställa en likadan antar att du är nöjd med den, eller

Det jag funderar lite över är hårdvaruspecen:
.
Kod: Markera allt
It must be windows 7 professional operating system
2. It need to be Internet Explorer 8
3. Computer memory need over 3GRAM
4. C:// must have 40GB space
5. Software must install on C://
6. It must be NTFS format
Är det så illa att den är låst för att fungera på enbart win 7 eller är det lägsta kravet

övrigt är inte mycket att orda om , antar att post 3 skall vara 3 gb o inte gram.
Användarvisningsbild
av P210
Vidainstallationen är ett mörker, har du hittat tråden:
Minirecension av kina DICE http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 22&t=68407
Bli inte avskräckt, gäller bara att göra allt i rätt ordning och istallera alla tillägg först, tex
•Microsoft Core XML Services (MSXML) 6.0
•Microsoft SQL Server 2005 Express
•JAVA etc

Köra på Win 7 Home Premium - kolla tråden ovan inlägg av ptheo ons 06 mar 2013, 10:05
Ang 3GB RAM - du kan klara dig med mindre men allt går lite långsammare.

Läs den långa tråden ovan och länkarna nedan:
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/15 ... s-in-here/
https://docs.google.com/document/d/11Y9 ... jwgVk/edit
av andy78
skalman65 skrev:Tack för trådarna, de kommer väl till pass.
Nu gäller det att få till det mjukvarumässigt då jag normalt kör med Linux
Inte värt besväret att fippla med wine.
Synd att det inte funkar rakt av.
Senast redigerad av 2 andy78, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av P210
VMware finns väl till Linux också, borde vara enklaste sättet?
När du väl skapat en ren windowsinstallation däri så spara undan den som en kopia innan du fortsätter.
Sedan kan du strula bäst du vill med VIDAinstallationen, skiter det sig är det bara att kopiera in installationen från backupen och börja om på nytt, går mycket fortare än att blåsa en windowsdator varje gång...
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]