NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Det har de absolut. De kan extremt enkelt bara sälja D4-mjukvaran som de gjorde till V40 men troligen är volymen för låg för att de ska vilja satsa de pengarna helt enkelt. Om inte förväntat antal sålda mjukvaror täcker arbetskostnaden har de ju inget incitament.
av Kluster
Så Polestar-loggans kontrast gentemot Ice white-lacken är inget bra försäljningstrix menar du?

Jaja, får kanske kika på BSR som hade något alternativ för 5900kr eller vad det var...
av dieseltorsk
Hej på er!

Jag vände mig också till Polestar när jag ville optimera min V50 d3 -12. Fick samma svar som ni redan har fått.
Jag vände mig sedan till BSR, då de hade en kampanj under juli. Sagt och gjort, jag beställde en box, kopplade in allt enligt BSR instruktioner, men inget hände. :( Provade att skicka uppdateringar till PPC:n och nya försök, inget hände. Till slut bokades tid hos BSR i Växjö och de kunde då se att Volvo vid den senaste servicen (då jag köpte bilen) hade låst programvaran.

Efter att BSR haft bilen i 5 timmar, fick jag tillbaka den och den gick mycket bättre. :D

Jag kan rekommendera att göra den uppdateringen av mjukvaran, en helt annan bil! Jag har inte märkt några problem med att bilen rycker, blir varm, felmeddelanden eller något annat knasigt. Allt fungerar som det ska. Dock har bränsleförbrukningen ökat lite, men det kan jag inte skylla på BSR... :wink:
Jag körde dock långsträckor med bilen på semestern och då var förbrukningen lika låg som innan optimeringen.

Slå till!
av Kluster
Tack för infon, dieseltorsk!

Jag köpte min bil ny och utfört all service på auktoriserad Volvo-verkstad. Så med andra ord är nog "min" mjukvara också låst antar jag...

Med boxen har du alltså möjlighet att återställa till original mjukvara? Eller måste du besöka BSR på plats?
Nu har inte jag kollat närmare på deras hemsida men om närmaste BSR-verkstad är Växjö känns det lite vääääl långt bort om man bor i Dalarnas största stad.
av Frohm
Då du lämnar in din bil på service och dem gör uppdateringar 2,0 eller va dem kallar det för så måste du säga till ge fan i uppdatera mjukvaran annars uppdateras styrboxen med ett nytt nummer.. Ex. Du har en PPC eller liknande dosa och tar bort trimmet inför service och din dosa passar serienr 000000000012 efter service heter din styrbox 0000000000013 då funkar inte din ppc och du måste åka fixa detta. Antar detta görs för "sabba" för konkurenterna vilket e rätt smart..
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]