NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gripen
Okej, fortsätt med ditt självbedrägeri då... :)

Du är uppenbarligen nöjd med ditt val, liksom jag. Och är inte det huvudsaken? :wink:

Peace... 8)
Användarvisningsbild
av G-kraft
gripen skrev:Okej, fortsätt med ditt självbedrägeri då... :)

Du är uppenbarligen nöjd med ditt val, liksom jag. Och är inte det huvudsaken? :wink:

Peace... 8)
Säger endast min åsikt sedan får var och en bestämma själv....man skall alltid lyssna på sitt inre, men det är nyttigt med råd och tips... 8)
av dali
Jag har haft en V70, en S40N och nu en V50. Tidigare diverse BMW och Audi. Prioriterar man körglädje så är det ingen match, S40N/V50 kör i cirklar runt S60/V70. S40N/V50 är smidig och följsam, S60/V70 är klumpig och måste "tvingas" runt kurvorna.

Om vi pratar subjektiva åsikter så är S40N/V50 designmässigt mycket fräschare än S60/V70, tidens tand har gnagt rätt hårt på gamlingarna, det är definitivt dags för en ny modell. Vad gäller inredningen så upplever en del S60/V70 som mer ombonad, jag upplever den som väldigt grå och då menar jag inte färgen.

Var och en får göra sin egen bedömning, för mig är körglädjen i S40N/V50 avgörande, jag sålde en ny V70 efter 700 mil för att den var så bedövande trist att köra. Inte en bra affär ekonomiskt, men jag ångrar det inte en sekund.
av Raver
Dali har rätt :) på alla punkter!
Användarvisningsbild
av G-kraft
Raver skrev:Dali har rätt :) på alla punkter!
Hehe inte ALLS enligt mitt tycke.... 8) sätt dig på en s60, 2,5t, årsm.05 och en s40n liknande motor samma år så ser du och känner vilken skillnad det är , både kavlite och köregenskaper...
av s6025t
den nya 07:an är ju nästan lika körglad som s40-v50 tyckte jag när jag var o provkörde den.den kanske hade blivit lite stötigare jämfört med min 04 men det var det värt tycker jag :D
av Shinco
Tror inte att man kan få ett objektivt svar på ett s40/v50 forum. Här prisar alla (med ett undantag) s40, men om du ställer samma fråga på s60 forumet så får du igen omvända åsikter. "Smaken är som baken" har det ju redan några gånger citerats, och ägaren av en s40/s60 är ju det p.g.a. de föredrar den framom ett annat alternativ.

...men mitt svar är s40 :P Har dock inte mycket erfarenhet av S60 men designmässigt är 40:an bra mycket snyggare enligt mitt tycke. En sak som jag för övrigt inte tycker om med någon volvo är att svängradien är usel. Får vrida ratten så *** men inget händer :P
En S40 som är nedsänkt är riktit kul att köra. Känns mycket sportigare och den drar branta kurvor bra :)
Användarvisningsbild
av ziaal243
Har kört båda, och om jag skulle få välja så skulle jag ta S40N T5 med 6-växlad låda.
av matzen10
Är jättenöjd med min S60 (den andra i ordningen med AWD 2.5T. Den första med BSR).
Själv tycker jag att formen är smäcker, till skillnad från S80 (padd-lik, nåja...) & S40. Rätt storlek för min lilla familj. Vägegenskaperna är bra. Ratten & stolarna förmedlar hela tiden ett lagom intryck från vägbanan. Komforten är överlag bra, med undantag för lite vindbrus kring backspeglarna i högre farter.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av volvos80
jag tycker S40 V50 är bättre en s60 ..
'förklaring..
bättre väghållning
mer kraft från motorn (väger mindre)
tuffare....

sen beror det juh på hur många dom är i hushållet förståss

lite trångt med 5 pers i en s40/v50

men min mening.. klart en s40