NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Nice när dom börjar bygga om bilarna för att få det att fungera. Då vet man att dom inte vet. Om det hjälper, beror det sannolikt på att pumpen drar in luft nånstans, eller läcker diesel vid tryck. Jag personligen tror på ett givarfel från pumpen vid högre temp, därför fungerar den kall. Men det är bara en "gissning"
av timebandit
Vad är det för motor i din bil? Finns några alternativ att välja på. Vet du inte kan du kolla på tex Meca eller Mekonomen och slå in regnr så får du motor :) Annars får jag bara ta något alternativ och kan då inte garantera att det inte skiljer något mellan modellerna.

Om det är mycket luft i bränslet så är ett ofta förekommande problem själva hållaren till bränslefiltret om jag minns rätt. Kostar väl någon tusenlapp?
av Aquila
Kom på att jag kanske ska berätta vad det till slut var för fel på bilen, det kan ju alltid hjälpa någon annan som får samma problem.

Efter att Rejmes misslyckats med att hitta felet och verkat helt handfallna lämnade jag istället in bilen på en mindre verkstad.
Snacka om skillnad på service! Mekanikern höll mig uppdaterad om vad de gjorde med bilen. När de löst problemet bad de att få ha kvar bilen en extra dag för att kunna provköra ordentligt och han frågade även om han fick ta med sig bilen hem för att kunna varmköra ordentligt på väg till jobbet dagen efter.

Till slut visade det sig att det var spjällhuset som var problemet, ett av spjällen var slitet och fastnade ibland i fel läge.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]