NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haxpet
C70:in som jag körde hade en 2.4i och det borde betyda 170hk. Men när man kör en T5:a till vardags så blir det mesta slött.

Men bilen i övrigt var mycket fin, och som jag sa så skulle jag inte tveka att köpa en om jag hade pengar. Men det skulle i så fall bli T5:an av C70.

Jag skulle inte påstå att den här C70 var så slö, men jag gämför ju med min egen bil och då är det ju en skillnad på 90 hk och en del i vrid.

Det var ju också i omkörningar i 90 km/h och uppåt som det kändes att den var lite slöare. Men i stadstrafik så var det inte några problem.
Användarvisningsbild
av elmuppo
haxpet skrev:C70:in som jag körde hade en 2.4i och det borde betyda 170hk. Men när man kör en T5:a till vardags så blir det mesta slött.

Men bilen i övrigt var mycket fin, och som jag sa så skulle jag inte tveka att köpa en om jag hade pengar. Men det skulle i så fall bli T5:an av C70.

Jag skulle inte påstå att den här C70 var så slö, men jag gämför ju med min egen bil och då är det ju en skillnad på 90 hk och en del i vrid.

Det var ju också i omkörningar i 90 km/h och uppåt som det kändes att den var lite slöare. Men i stadstrafik så var det inte några problem.
Kört.. ganska många mil men nya C70, Mest T5 och stora D5:an.

Här måste jag faktiskt slå ett slag för Dieseln, förvånansvärt trevlig
att glida runt i, och ett sånt bottendrag. Riktigt riktigt trevlig.

Kan tillägas att jag till vardags kör V70R/S80 T6 och anser därför att
allt under 265HK är slött och suger hästpung. (Obs! - Ironi)

//Branx

Minns jag inte fel så matar den givaren end[…]

Backspeglar ändrar inställning

Jag har ett märkligt problem på min V60[…]

Såg nu att 48.63 kPa bara är 7.053185 P[…]

Instrumentpanel volvo v70n 2003 byta?

Till en 03a passar bara panelen från 03 och […]