NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barn2013
Besafe izi plus va bra. Kollade på den idag. Får den plats i framsätet?
Har beslutsångest. Står mellan britax hi way 2, britax Max way eller besafe izi plus.
Användarvisningsbild
av grillchips
Vi köpte nyligen en Britax MultiTech till våran grabb som är snart 14 månader. Han sitter förvisso i baksätet och där får stolen plats utan problem (men jag blir inte klok på det där jävla stödbenet).
Det följde med en manual där de visar olika bilmodeller och vart i dessa stolen kan placeras. Nu ligger manualen kvar i bilen men jag är 99% säker på att höger/vänster bak och höger fram var godkända.
Men som andra säger så blir det nog snålt med plats i baksätet. V50 är inte känd för att ha gott om benutrymme i bak överhuvudtaget.
av barn2013
grillchips skrev:Vi köpte nyligen en Britax MultiTech till våran grabb som är snart 14 månader. Han sitter förvisso i baksätet och där får stolen plats utan problem (men jag blir inte klok på det där jävla stödbenet).
Det följde med en manual där de visar olika bilmodeller och vart i dessa stolen kan placeras. Nu ligger manualen kvar i bilen men jag är 99% säker på att höger/vänster bak och höger fram var godkända.
Men som andra säger så blir det nog snålt med plats i baksätet. V50 är inte känd för att ha gott om benutrymme i bak överhuvudtaget.

Tycker ni att den är bra? Kollade ni på andra stolar också, vilka då i så fall?
Användarvisningsbild
av grillchips
Det var frugan som fick i uppgift att leta reda på en ny stol till grabben. Anledningen till att det föll på just Britax MultiTech var att den låg i våran prisklass och hade fått riktigt bra testvärden.
Men det var lite gambling, vi beställde på nätet och hade inte testat den innan köp. Så där kan jag tyvärr inte hjälpa till mera.
av dongan
Det bästa man kan göra är att åka till en butik som säljer barnstolar och prova.
Det som är bäst i test kanske inte funkar bäst just i din bil.
Då får man göra som vissa man läser om ibland, byta bil för att få plats med stolen.
Vår son satt sämre i multitech än nuvarande hi way.
Verkar nästan som dom kompromissar lite för att stolen ska kunna användas både fram och bakåtvänd.
Så det kan vara bättre att köpa en stol för att använda bakåtvänd och sen köpa ny för att ha framåtvänd.
Användarvisningsbild
av grillchips
Visst är det så dongan.
Till trådstartaren: känner du ingen som har en V50? Om inte, åk till en bilhandlare och be att få prövköra eller hyr en V50 över dagen, åk till närmaste barnstolsshop och sätt igång. :)
av barn2013
Jag va iväg häromdan så pojken fick prova. Han satt bra i både britax Max way och besafe izi plus.
Nu ska man bara bestämma sig för vilken.
Ska ha den i framsätet. Kommer väl bli trångt bakom framsätet vilken stol man väljer, eller?!

Hade inne en Mercedes på jobbet bubbla och l[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Generator Pv 444

Hej! Tack för svar ja orginal Astrolite.Kolen[…]

Kontakten till ECU:n är ju alltså delad[…]