NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ragnarpe
gripen skrev:Problemet uppstod för mig igår kväll också. Tack för att denna tråd fanns, så att man slapp oroa sig för att det var nåt allvarligare med radion (ingen nybilsgaranti längre) :) Och idag funkade den som om inget hänt...

Och vad kostar det nu då att få den nya mjukvaran nu när jag måste betala?
Gripen, personligen anser jag att du inte ska behöva betala ett dugg, det får förbanne mej Volvo ta på sitt Goodwillåtagande. Dom gör det också om du står på dig.
Användarvisningsbild
av gripen
Nej, det hade säkert gått bra - men jag har inte gjort nåt åt det alls. Felet uppstod bara den gången för två månader sen och har sen inte återkommit en enda gång. Fan vet vad som hände just då... ;)
Användarvisningsbild
av Flipp
Alla snackar om uppgradering av mjukvara?
Är det bara och gå in till volvo och be dom eller?
Vad kostar de?

/Flipp
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Exakt samma hände mig idag...
Användarvisningsbild
av Flipp
_lucifer_ skrev:Exakt samma hände mig idag...
Hehe.. hur gick de? Hände mig för 5 veckor sen kl 06:02.
Fick köra utan ljud, sjöng istället. Kl 14:12 gick jag ner till bilen, Musik! :-)))))
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Flipp skrev:
_lucifer_ skrev:Exakt samma hände mig idag...
Hehe.. hur gick de? Hände mig för 5 veckor sen kl 06:02.
Fick köra utan ljud, sjöng istället. Kl 14:12 gick jag ner till bilen, Musik! :-)))))
Stod och väntade på en person, trallade på för fullt och livet kändes bra...
Sen när jag startade bilen så var ljudet borta. När jag kom fram testade jag stänga av bilen och starta den igen, men inget hände. Testade även dra ur nyckeln ur låset... samma sak!
Gick in i affärn och när jag kom ut igen en kvart senare och startade bilen så fungerade allt som normalt igen.

Allt såg ut som vanligt förutom att CD-spelaren inte räknade upp speltiden. Det gick att söka och byta radiokanaler, men det kom inget ljud.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Flipp skrev:Alla snackar om uppgradering av mjukvara?
Är det bara och gå in till volvo och be dom eller?
Vad kostar de?

/Flipp
Nerladdning mjukvara styrenhet (arbetet): 365,50,-
Iam uppgradering (VO 30737755): 125,-
Iam uppgradering (VO 30667220): 125,-
Summa: 617,50,-

Är för övrigt ett fel dom "ALDRIG" hört talas om, enligt Volvo Nordiska bil i Luleå.
Enligt verkaren så "kan" en mjukvaruuppgradering hjälpa, men det är inte säkert. Om man vill kan man byta ut stereon, men det kostar ju en del. Det var en hel månad sedan garantin gick ut, så ingen goodwill där inte.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]