NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej jag har en V50 som har ett klingande ljud när jag kör över gupp eller på grusväg. Har försökt kolla allt men jag fattar inte vars det kommer ifrån. Var på besiktning i går men besiktnings mannen hittade ingenting heller. Kanske någon vet någonting om det irriterande ljudet?
Jag hade ett mer knorrande ljud när jag åkte över farthinter etc, bad min PST kolla upp det och det visade sig vara bakluckan som låg och gned mot "gummikuddarna" som sitter på karossen. Han smörjde upp dom och sedan dess har det varit tyst :)
Definiera gärna "klingande ljud".
Jag har ett gummiliknande ljud när baken fjädrar tillbaka när jag kört över ett farthinder osv, hörs bara om jag kör långsamt över. Min PST kollade bakvagnen och länkarmsbussningarna var tokslut så jag ska byta dessa snart men det är inte säkert att ljudet kommer därifrån. I övrigt hittade han inget.
Svårt att definera men låter som bromssköldarna slår i nåt men jag har kollat dom så det är det inte. Tog och blåste rent hela underredet med lufttryck men det hjälpte inte heller några kilo lättare blev den ju men jag har fortfarande det där ljudet.

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrulle[…]

Injektorer

Jag gjorde samma jobb på min V70. Behöv[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

vill veta mera om v60 2013-2014

Det enda relativt säkra motorvalet är […]