NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjusigt! Det var sådär jag målade upp det i mitt huvud, slutresultatet blev ju 10 gånger bättre måste jag säga.
Klippte du 12v-kabeln från kameran? Hur ser den ut, är det bara + och -? Kanske snor idén så jag slipper dra kamerakabeln hela vägen till säkringsboxen på förarsidan.
grillchips skrev:Tjusigt! Det var sådär jag målade upp det i mitt huvud, slutresultatet blev ju 10 gånger bättre måste jag säga.
Klippte du 12v-kabeln från kameran? Hur ser den ut, är det bara + och -? Kanske snor idén så jag slipper dra kamerakabeln hela vägen till säkringsboxen på förarsidan.
Tack. Blev bättre än vad jag hade ställt in mig på faktiskt.

Först gick jag in på dashcamtalk och gjorde en modellspecifik fråga först faktiskt för att vara säker.
Öppnade upp ciggkontakten (fanns så man kunde öppna den på korrekt sätt) och klippte loss kablarna där inne. Hade väl kunnat klippa av utanför men ville dubbelkolla på insidan ciggkontakten ifall 12V -> 5V adaptern var där i.
Kameran kör 5V så 12V till 5V adapter sitter i andra änden på min kabel som tur är. Så det var faktiskt bara att sätta dit den på respektive stift på 12V uttaget på undersidan. Ja, det var bara + och - där inne :) Väldigt tunna kablar dock...
Självklart satte jag en säkring med hållare på plusledningen då ciggkontakten har en glassäkring :) Kändes dumt att hoppa över den trots allt.

Passade på att dra kabeln snyggare och rättade till kablarna till switchen för värmaren då det ändå var vid samma ställe. Känner mig väldigt nöjd. Fick tom monterat det nya sparkskyddet som skyddar elcentralen ovanför passagerarens knän. Men hade fuldragit kablar som jag väntat på att rätta till innan.... Så det vart en bra dag idag! :)
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]