NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikeys
Hej!

Jag har en Volvo S40 D2 Classic Momentum från 2012 med den vanliga stötfångaren bak utan synliga ändrör. Jag har tyvärr fått den nedre delen av stötfångaren skadad, och funderar lite på om man kan byta ut enbart den nedre delen till en från motsvarande S40 D3 Classic med de dubbla ändrören? Dessa är ju så mycket snyggare. Jag har kollat lite på bilen och det ser onekligen ut som att stötfångaren är tvådelad. Jag frågade hos den lokale Volvohandlaren när jag var inne här om dagen, men säljaren där kunde inte svara på om man enbart kan byta den nedre delen av stötfångaren, om den med dubbla utblås går att montera på en D2, eller vad det skulle kunna kosta.

Så är det någon här inne som har gjort liknande byte och kan svara på om det går och vad räkningen för omvandlingen skulle kunna gå på? Jag har själv inte möjlighet att göra något arbete själv så det skulle väl i så fall bli att lämna in den.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag har tänkt göra samma opertion på min V50 D2, men har inte kommit till skott än. Den nedre kjolspoilern är delad från stötfångaren. Ska visst "bara" vara att skruva och haka loss. Ha sett en instruktion på detta, men kan inte hitta den nu...
Min tanke har varit att kränga en spoiler från bildesbasen för ca 600:- och dubbla utblås från en D3/D4 för ca 2000:-. Dock vet jag inte om den extra slutljuddämparen som sitter på D3/D4, som hamnar innanför spoilern/stötfångaren, stryper effekten om man montera detta på D2 motorn då motsvarande inte finns på D2..
V70N -01 Växellådsbekymmer.

Jag hade kikat på kransarna. Kan vara en li[…]

Fel forumskategori...

Tusan så svårt det är att mä[…]

Är det helt torrt under damaskens anlä[…]