NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av devildenied
Har tänkt att ev. Byta "ner" mig från v70n.
Jag har väldigt dålig koll på vad man ska kolla på hos v50:n svagheter, pris osv.
Har hittat en -12 d3 med gps och automat som rullat 7-8000.
Är motorn bra?
Är priset bra? (169k)
Vad ska man tänka med denna modell?

Mvh//
Användarvisningsbild
av joel80
Varför byter du ner dig? Är det p.g.a storlek eller ekonomi? Du skulle ju också kunna kolla på V60. Finns fina för 170k! Jag är sjukt nöjd med vår V60 T4F Summum MY12.. Den kostade 25k mer än den du kollar på.. Men det var ett halvår sen så idag ligger den säkert däromkring. Den hade gått 8900mil då. Fint skick och väldigt mkt utrustning. :)

Har fört V50 tidigare och även om det är en bra bil (som fick mig att vilja fortsätta med Volvo) så är V60 mycket trevligare att köra. :)
Användarvisningsbild
av P210
För de pengarna hade jag heller inte köpt en V50! Letar du däremot bil runt 80-100k är de prisvärda!
Ska du promt ha en V50 -12 är det nog bästa årgången, väl avlusade! Kolla vad skatten är på en diesel+automat så det inte kommer som en överraskning.
av devildenied
Jag tackar för svaren...jag har tagit beslutet att vänta ett år med bilbyte och lägger lite pengar på bilen jag har istället.

Tack för visat intresse
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]