NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, någon här som köpt sina stänkskydd av Volvo och kan förklara vad för typ av skyddstejp som nämns i monteringsanvisningen är för något. Använde ni nit för att montera fram? Funderar på att köpa dessa begagnad men då följer varken nya skruvar eller tejp med. Vad kostar det att köpa av Volvo?
Senast redigerad av 1 Kimmen90, redigerad totalt 0 gånger.
När jag köpte mina stänkskydd (08+) så fanns det ingen tejp med. Däremot skruv, men inga nitar. Vet flertalet som struntat i att nita fast, mest pga att det är lurigt att komma åt utan att ta bort hjulet så popnitar har vissa dragit på i samband med hjulskifte vinter/sommar när hjulen ändå MÅSTE av. Men många har även struntat i detta.
Skruvarna du använder är likadana som håller fast innerskärmarna så du bör kunna återanvända dessa. Möjligt att de till stänkskydden skulle vara några millimeter längre men det har jag svårt att tro, stänkskyddens tjocklek är ju minimal vid infästningen.
grillchips skrev:När jag köpte mina stänkskydd (08+) så fanns det ingen tejp med. Däremot skruv, men inga nitar. Vet flertalet som struntat i att nita fast, mest pga att det är lurigt att komma åt utan att ta bort hjulet så popnitar har vissa dragit på i samband med hjulskifte vinter/sommar när hjulen ändå MÅSTE av. Men många har även struntat i detta.
Skruvarna du använder är likadana som håller fast innerskärmarna så du bör kunna återanvända dessa. Möjligt att de till stänkskydden skulle vara några millimeter längre men det har jag svårt att tro, stänkskyddens tjocklek är ju minimal vid infästningen.
Tack för det, skruvarna du fick med mins du om de var något längre än de som redan sitter monterad?
Kimmen90 skrev:Hej, någon här som köpt sina stänkskydd av Volvo och kan förklara vad för typ av skyddstejp som nämns i monteringsanvisningen är för något. Använde ni nit för att montera fram? Funderar på att köpa dessa begagnad men då följer varken nya skruvar eller tejp med. Vad kostar det att köpa av Volvo?
Knappt lönt att köpa begagnade om du inte trillar över dem, jag gav ca 300kr paret, och ett par begagnade i plast kan snabbt se sjaskiga ut.
http://shop.bildeve.se/stankskydd-fram- ... c-507.aspx
Köper du nya så testa håll de bakre mot bilen innan du tar hem dem, i vissa artikelregister har Volvo blandat ihop de bakre med S40N:s bakre och de har en annorlunda rundning mot bakre kofångaren, jag fick fel och fick åka tillbaka och byta - surt!

Tejpen är till för att skydda lacken på framskärmen om stänkskyddet skulle råka nöta emot framskärmen, se här:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... V50%202012
Och niten gör ju bara saker komplicerat om du behörer skruva bort skydden för att komma åt att demontera tex innerskärmen eller bakre kofångaren, jag satt en skruv till istället för niten.
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]

Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]