NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
Hej alla
Jag undrar om det är någon som har tillgång till serviceprotokoll för 2,0D och skulle vilja dela med sig av det :D :D :D
av BjarneJ
Oljebyte för varje 2000 mil Påfyllning av eolysvätska 6000 mil Bränslefilter 6000 mil kamremsbyte/vattenpump vid 22000 mil Byte av partikelfilter 12000 mil. Kupéfilter varje år Glöm inte att nollställa systemet efter partikelfilterbyte och vid påfyllning av eolys.
Haynes har en utmärkt beskrivning av framgångsmetoden
Användarvisningsbild
av leiwi
Tack Bjarne

Detta var jag klar över men det var själva protokollet i "pappersformat" som skulle varit roligt att ha :D :D
av RollTheDice
Link removed: outdated
Senast redigerad av 1 RollTheDice, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av leiwi
Tack Rollthe dice

Men inte riktigt vad jag menade utan själva protokollet (med kryssrutorna)

Vida har jag tillgång till
av Kimmen90
Ring Volvo supporten och fråga efter ett som passar ditt registreringsnummer. Vips så har du ett på mejlen i PDF som du kan skriva ut.
Användarvisningsbild
av leiwi
Kimmen90 skrev:Ring Volvo supporten och fråga efter ett som passar ditt registreringsnummer. Vips så har du ett på mejlen i PDF som du kan skriva ut.
Jo tack , det provade jag men de var ovilliga att skicka något sådant
tyckte att jag frågde snällt och trevligt men .. :???:

Kan ju passa på att förtydliga lite skall vara till en s40 2,0D 2008 om det är någon som sitter på det redan :)
av Kimmen90
leiwi skrev:
Kimmen90 skrev:Ring Volvo supporten och fråga efter ett som passar ditt registreringsnummer. Vips så har du ett på mejlen i PDF som du kan skriva ut.
Jo tack , det provade jag men de var ovilliga att skicka något sådant
tyckte att jag frågde snällt och trevligt men .. :???:

Kan ju passa på att förtydliga lite skall vara till en s40 2,0D 2008 om det är någon som sitter på det redan :)
Skumt, själv ringde jag och fick mitt mejlat, fick välja om jag ville ha de på post eller e-post

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]