NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jacha05
Hej

Min bagagelycka har helt plötsligt slutat fungerat, googlade runt lite på problemet och de mesta pekar på att knappen som man trycker på skulle vara paj. Drog fram multimetern och testade den är okej kommer även ström i sladden som går till den. Vad kan ha hänt? kollade säkringstabbelen hittade ingen säkring som passade in på bagagelucka.

BIl S40 2008

Tacksam för hjälp :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
jacha05 skrev:Hej

Min bagagelycka har helt plötsligt slutat fungerat, googlade runt lite på problemet och de mesta pekar på att knappen som man trycker på skulle vara paj. Drog fram multimetern och testade den är okej kommer även ström i sladden som går till den. Vad kan ha hänt? kollade säkringstabbelen hittade ingen säkring som passade in på bagagelucka.

BIl S40 2008

Funkar det att öppna med knappen på fjärren? Om så är fallet, gissar jag att felet sitter i själva knappen/handtaget.
av jacha05
fjohan82 skrev:

BIl S40 2008

Funkar det att öppna med knappen på fjärren? Om så är fallet, gissar jag att felet sitter i själva knappen/handtaget.
nej det gör det inte. knappen på luckan fungerar är mätt med multimeter
av Kimmen90

BIl S40 2008

Då min mikrobrytare gav upp märktes ingen skillnad då jag mätte med multimetern. Testa att ta lös kontakten och kortslut med en kabelstump. Går låset upp är brytaren trasig. Kostar 180kr på Bilbolaget.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det är väldigt vanligt att en eller flera kablar är av i kabelstammen som går från luckan in under hatthyllan. Byts på 30 min typ. Går att löda om också, men "med en kommer flera..."
av jacha05
TommyP86 skrev:Det är väldigt vanligt att en eller flera kablar är av i kabelstammen som går från luckan in under hatthyllan. Byts på 30 min typ. Går att löda om också, men "med en kommer flera..."
Tack där var problemet, skar upp silikonslangen och mycket riktigt där var en kabel bruten.
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]