NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sony905
Hej!

Har kikat lite på en C30 T5 -12, har dock aldrig ägt en automat då jag tycker man tappar bilkänslan lite samt att dom dricker mer och känns som att dom inte håller i 25-30 000mil, hur är det med dom nyaste automat lådorna från volvo? är dom bra? håller länge? är det värt att köpa automat när man är intresserad av en T5:a?

Tacksam för information.
Användarvisningsbild
av crumpets
Beror ju helt på vad man vill ha. Det är en femstegad halvrisig automat som dessutom bara klarar 350Nm i T5:an på dessa modeller så jag hade undvikit den så långt jag bara kunde. Vill man absolut inte växla är det väl acceptabelt men hade jag haft ett val hade jag alltid tagit man i detta fallet.
av Frohm
om du enbart e ute efter my 12 som var sista året så tror jag dem enbart finns som automat. och dem kallas väl för black R och har polestar från fabrik..
av Lövet
Automatlådan i den bilen är verkligen ingen höjdare. Slirar mycket, växlar långsamt. Gör att bilen drar rejält mycket mer bensin än den manuella.
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]