- sön 05 apr 2015, 16:16
Konstigt att gängorna gått, bultarna brukar ju gå av om man drar för hårt. Mina är fortfarande som nya efter snart 10 år, med då har de enbart dragits för hand och fettats in varje gång.
timebandit skrev:Har ingen aning om vilken gängtyp det är på bultarna, men du kanske har fel stigning om det går trögt. Ha alltid lite olja till hands vid gängning.Sierra94 skrev:Då kan du ju byta pinnbult i det gamla och ha det i reserv dåHar funderat på tanken faktiskt men osäker. Lyckas jag renovera gängorna så kanske :)
Köpte gängsnitt osv. På Biltema, mest för att leka lite å prova. Vet att dom kanske inte världens bästa men borde fungera ett tag iaf.
Så jag provade faktiskt på en av bultarna för en stund sedan men det väldigt trögt. Skall det verkligen vara så trögt? Skall fortsätta senare och prova att köra hela bulten ändå. Dock har jag inte riktigt rengjort gängorna först vilket man kanske borde :)
Konstigt att gängorna gått, bultarna brukar ju gå av om man drar för hårt. Mina är fortfarande som nya efter snart 10 år, med då har de enbart dragits för hand och fettats in varje gång.