NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bubbzy
Jag har nu snackat med Volvo och han gick och jämförde naven på en V50 och v60 och trodde det skulle gå...skillnaden på dem är ju 2,5 mm i offset eller "ET"...

Enda jag är lite orolig för är ju om bromsoken skulle ta i...om det skulle ta i lite vid fulla rattutslag är det ju bara att svänga lite mindre :)

I infon från "statusfälgar" står det ju Max ET 52 men det är ju ET 52,5 på dem som sitter på...

På v60:n är det tydligen bultar m14 och på V50:n muttrar på bultar m12 så hålen i fälgen är ju lite "för stora" men centrum är ju lika och muttrarna koniska så det bör ju gå bra ändå?

Inputs på det någon? :)

/Erik
av stRaend
Vart skulle bromsoken ta i menar du? Ekrarna? Isåfall så är det bara köpa spacers. Men tror det inte är någon fara :)
av stRaend
bubbzy skrev:Ok men om det vid fulla rattutslag skulle ta i inne i skärmen borde man också kunna sätta på spacers? Hitta några som bara byggde 5mm per sida för 710:-

http://www.bilmodecenter.se/hr-spacersa ... -1073.aspx

/Erik
om du inte ska köra vårdslöst så ser jag inget fel med biltemas..

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... st-333320/

där har du ett par som bygger 3mm resp. 5mm för mycket mindre pengar. :-)-) körde med sådana på golfen innan och det funkade kanon. Jobbigt när man skulle sätta fast hjulet om man tog loss det med tanke på att golfen har hjulbultar.
Användarvisningsbild
av bubbzy
Fick tag i ett beg däck och satte på gamla fälgen provisoriskt eftersom det är lite tråkigt att köpa nya nu med tanke på att i Östersund så måste vinterdäcken på snart men tackar och bockar för tipset för blir kanske sånna till våren!

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]