NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

God eftermiddag.

Var lite extra frusen idag när jag skulle köra en eftermiddagskörning med bilen. Så när motortempen var uppe i full temp så drog jag på värmen till maxläget. Men då började motorn/kylvätskan tappa värme. Nålen gick ner nästan ett helt streck innan jag sänkte värmen igen. Körde då på motorvägen i 90km/h och yttertemperaturen var/är -3 grader bara.

Är dessa bilarna så här dåliga på värmen eller skall jag anta att något inte riktigt står rätt till?
Fryslort bakom ratten, eller :wink: Du skulle göra lumpen i Boden och ligga i tält vid -39! :-)-)

Skämt åsido, jag kör iofs nästan aldrig fläkten på fullfart så jag har ingen aning om vad som händer, men kan prova kommande dagar. Har dock under alla år observerat samma fenomen så fort jag kommer in till stan där man får köra 40km/h och typ kallare än -5. Brukar ha +24 inställt i bilen och auto.

Tror inte att det är nåt galet. Kanske blir en eftersläpning innan tillsatsvärmaren går in igen?
Hehe inte omöjligt ;)
Brukar också ha 24 respektive 25 men var riktigt frusen idag å fläskade på. Blev förvånad att bilen inte orkar hålla full temperatur ens i motorvägsfart med fläkten på Max.

Gör gärna ett test och återkom. Intressant att veta samt bra TT veta om bilskrället inte mår bra :)
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&ou[…]