NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jerrka
Hej ! Ha nytt batteri sen en vecka och ändå kommer lång batterispänning upp på panelen..Inte gått på p-värmare sen batteribyte.Inte seg på startmotorn.Ceteckladdaren visar näst högsta nivå vid påkoppling av laddare..Hur många givare kan krångla som ha med batterispänning att göra ?
Användarvisningsbild
av SvenB
Stämmer inte. De som har två batterier är bilar med "Start Stopp" teknik.
Antar att du har kört mycket med värmren och kört korta sträckor? Bilen är i ett säkerhetsläge. Har liknade på min, pratade med min PST om det och han sa att bilen måste "låsas upp" från det läget i 6 timmar.

Bilen ser till att det tillräckligt med ström i batteriet för att kunna starta.
Tomas88 skrev:Han skrev ju att han inte kört värmen sedan batteribytet.
Men vad menar du med låsas upp i sex timmar?
Felmeddelandet ligger väl kvar sedan innan.
Det var så min PST sa till mig när jag tog upp detta, vet inte exakt vad som menas med att "låsas upp" och varför det skulle ta så lång tid vet jag inte heller.
tycker det skiljer så jävla mycket från bil till bil. har haft min s40 2,0d sen 09 och har bara kört kortare sträckor sen dess ,använt värmaren mycket aldrig någonsin bytt batteri lr haft problem med värmaren, visst fått info om låg batteri spänning någon gång under vintrarna men då har jag bara kört en stund och sen funkar allt som vanligt efter nästa start

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]