NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Orfeous
Jo, men jag fick mina problem redan vid köp då bilen gått 4000mil. Då byttes strålkastarna 3 gånger..
enligt verkstaden så "sprutade det bara vatten" då de trycksatte. Så det verkar ju som att Volvo har en del täthetsproblem på just S40 och V50
Men jag har ju givetvis sett detta på andra bilmärken fast inte alls lika stor uppsjö.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Kör på en trådlyft :roll:

Har samma problem på min V50 MY11, sjukt störande och har haft båda strålkastarna inne och kört med hårtorl för att få ur fukten men den hittar snabbt tillbaka i detta skitväder... Någon som har en vettig lösning på detta?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Bytte en på syrrans s40 i helgen. Den hade små sprickor i toppen mellan lykta och blinkers, i det svarta. Var total översvämning. Har redan innan bytt 2 andra, lite småvanligt vad det verkar. Köpte en i nyskick på ebay, 2500kr typ. Kostade mkndre sist, gav typ 1800 då tror jag.
Jag provade att täta första gången, slutade med att jag limmat igen alla kanter på hela lyktan utan resultat. De jaghaft spricker i glaset, bara att kasta. Hjälper inte att lacka eller nåt, en gång spricka, alltid spricka.
Användarvisningsbild
av Orfeous
dålig kvalitet med andra ord. fan då dåligt.
2500kr per styck nya dessutom med ingen garanti att dom kommer att hålla tätt
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Jaa, känns ju inte direkt värt att slänga ut 5k på ett par nya så ser det likadant ut efter några månader... Man får väl stå ut med att plocka loss dom några gånger under vinterhalvåret och ta in och torka ur dom, äcen fast jag tycker att det inte skulle behövas på en så pass ny bil... :evil:
Användarvisningsbild
av TommyP86
Man bör byta dom, elektroniken i lyktan kommer gå sönder annars. De jag bytt har funkat bra sen, verkar som det var ojämn kvalitet bara.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Tog in mina i värmen i cirka 3 timmar och körde lite med hårtorken. Tog även bort dräneringsslangen som sitter närmast helljuset då det såg ut att vara stopp i det.

Har nu åkt i tre dagar utan att någon fukt syns till, får väl se hur länge det håller :roll: Sist jag hade bort dom så kom fukten tillbaka nästan direkt jag satte tillbaka dom på bilen...

Det är för dåligt, men hoppas att […]

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]