NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter att ett par år först harvat WV och sen kört Dodgepickis två år är jag nu tillbaks i Volvostallet.

Köpte en fin gammal V50 T5 AWD, -05, med 14K mil på mätaren.

Nu till frågorna.
Ni som monterat xenonextraljus på era V50, vart har ni hittat plats att gömma xenonbalasterna? Hittar ingenstans 3st balaster ryms..... Måste kanske släppa ner bukplasten och se om dom går gömma där. Har nämligen kvar 3 NNB alpha som "humanhabitkonverterats" med externa ballaster från Dodgen, där det för övrigt inte var några problem att rymma ballasterna =)
(Volvon har haft extraljus tidigare så fästena bakom kofångaren och kabelsatsen sitter där)

Ska man verkligen inte byta olja i haldexklumpen? Wv har ju typ 6000 mil bytesintervall....

Går det händelsevis byta stereo till en från en nyare bil? Saknar USB/AUX-uttagen rejält!!

Tack på förhand /
Simon
Inga ideér?

jag har ytterligare en fundering.

Jag blir inte klok på vilket ET fälgarna ska ha till den här bilen. står ju olika uppgifter överallt. Många anger 46mm men i bilregistret står 52,5....
Någon som kör med fälgar från XC70 på sin V50 och vet att det funkar?
Får tag på fina 16" från XC till vinterdäcken och navdistanser från 63,4 till 65,1mm nav verkar ju gå få tag på.
simnil skrev:Inga ideér?

jag har ytterligare en fundering.

Jag blir inte klok på vilket ET fälgarna ska ha till den här bilen. står ju olika uppgifter överallt. Många anger 46mm men i bilregistret står 52,5....
Någon som kör med fälgar från XC70 på sin V50 och vet att det funkar?
Får tag på fina 16" från XC till vinterdäcken och navdistanser från 63,4 till 65,1mm nav verkar ju gå få tag på.
Om jag inte fått fel info av polaren så är Max på en volvo v50 "et52"
OM bilen ät gjord för ett viss ET-mått på fälgarna ska man ligga så nära som möjligt, minns jag inte fel är det olagligt att ändra spårvidden mer än 15mm (dvs 7,5mm per sida). Det är hursomhelst smart att ändra så lite som möjligt, en bil kan bli hur vedervärdig som helst att köra med för mycket felande spårvidd. En polare monterade en gång i tiden totalgalna 17" på sin 850, den blev ungefär lika spårstabil som en jagad hare!!
Xibbe skrev:AUX lösning: http://www.brc.se/aux-adaptrar/aux-adap ... 0-v50-c30/
Vore ju strålande, men det står ju " Note: For OEM Radios with Aux option "

Min stereo har ju ingen aux-knapp överhuvudtaget...... blir väl svårt att välja vilken inputsignal den ska ta då?

ja nu sitter då extraljusen på plats, men det var ett jäkla pillande för att bygga vettiga stabiliseringsstag och även hitta någonstans att gömma xenonballasterna.... Nu måste jag bara loss med lysena igen då jag hittade dom losstagna signalhornen på bänken när jag satt ihop alltihopa.... :oops:
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det är klart, det har jag inte tänkt […]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]