NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fan. Det skrek till lite, vet ej om det var vatten på remmen eller en pump eller motorn som lät.

Det är ingen skadlig process detta?

Edit
Kan behöva lite tips angående fyllning också.
Får ut ca 4 till 4.5 liter varje tömning.
Systemet rymmer 9.5 liter enligt manual.
Hur skall jag göra för att få rätt blandning?
Kan jag bara hälla i 4 till 4.5 liter glykol å köra till termostatöppning eller hur göra på bästa sätt?
Användarvisningsbild
av Perra83
Genom att dränera kylaren så får man inte ut allt. Förr på vitfemmorna fanns det urtappning även på motorn, tror ja....

Annars får du spola med färdig blandad vätska 50/50 för att va säker på att du bara har 50/50 blandning i systemet. Du ska inte fylla med vatten eller glykol utan med färdig blandad vätska.
Är klar nu. Får köpa en sådan där som testar glykolen så jag kan korrigera värdena.
Hoppas pluggen håller tätt.... Behöver kanske dra åt den lite extra i dagarna. Får bra värme nu som jag inte fick innan iaf.

Edit:

Vad tror ni om denna? Är den enkel att avläsa och har korrekt funktion tro? Ligger nära mig att köpa iaf. Så man slipper köra 3.5mil... :)
Hahaha.... Nu är jag TRÖTT!!! :)

Förlåt... http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... re-619286/

Edit:

Har köpt den idag. För 19:- kan det vara värt :)

Har fått fylla på kylarvätska 2ggr redan. Ganska mycket. Antingen har det kommit in mycket luft i systemet eller så läcker det. Kanske båda delarna.
Frågan är om det läcker med vid tryck i systemet eller när trycket minskar? För jag ser inga fläckar på marken iaf så förhoppningsvis är det bara luft i systemet :)
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det är klart, det har jag inte tänkt […]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]