NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ingesjo
Jag har tittat på lite olika C30 bla nu en som är reggad 2013-03 med momentum pkt och skinnklädsel 2 tonad , grå - svart metallic (titanium grey perl) ,,D2,,1700 mil på mätaren. Den begär man 150kKr för ink 12 månader garanti ,,, kanske slår till om den går att pruta ner till 140kKr ink friktionsdäck för vintertrafik..
av Tallbo
Hej,

Kan intyga att D5 är mycket rolig att köra.... :mrgreen:

Hittar du en sådan med allt annat ni vill ha, så slå till. Bränslevärmare är ett måste även om man inte bor i Norr. En bränslevärmare, alltid bränslevärmare (arbetade i Kiruna 91-97).

CAT
av ingesjo
Hej det blev tvärvändning ,, blir ingen privatägd C30
Det blir tjänstebil och V60 D2 eller 4 i stället.
Var ska man lägga sig i paketurval för att drabbas så lite som möjligt privatekonomiskt ?
Användarvisningsbild
av Perra83
Ta en V60 D4. En lite dyrare bil kan bli ett lite roligare bilägande än om du snålar och ångrar dig.
av ingesjo
Tyvärr är jag inte hemma just nu och kan hjälpa Madam men råd och dåd.
Hon får klara av detta själv med Volvohandlaren,, men madam har skinn på näsan så det räcker och blir över :D
Jag har oxå föreslagit en V60 med D4.
Men sedan då, bilen kommer att rulla långa sträckor ,, mycket norröver Stockholm samt längre stäcker Söder över.
Tänk er en försäljares bil med utgångsläge Uppsala även om det inte stämmer till 100%
Volvo V60 D4 181 Momentum Business Edition ska ge ett förmånsvärde om ca 4000:-
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det är klart, det har jag inte tänkt […]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]