NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, tilläggas bör nog att Multitech 2 är ganska bred. Har inget direkt att jämföra mot men sätter man två sådana bak är det ren omöjlighet att få plats med ett babyskydd i mitten, tror inte ens att en person skulle få plats att sitta där. Så det kan ju vara något att tänka på i det långa loppet också.
Användarvisningsbild
av tottish85
specos skrev:Ni om har Hi-way: De flesta andra stolar har nackkudde (Max-Way har, därför jag föredrar den...). Det har inte Hi-Way. Ni upplever inga problem med att det är för öppet vid huvudet?
dongan: vad för speciellt skulle det vara med hi-way för mittplacering?
Hi-way II köper man till en nackkudde som även minskar utrymmet på sidorna så huvudet får mindre spelrum :) Har kört med de till dottern var ca 1,5 och grabben är 10 månader och har kvar sin :) Våra är svarta men här ser du hur dom ser ut. Så nu kan du föredra hi-way istället för max-way ;)
Bild

Jag är 180cm och har en bakom förarstolen och en i mitten bak, så de ryms 3 vuxna och två barn i V70in, alla med god sittkomfort :)
Senast redigerad av 2 tottish85, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av tottish85
grillchips skrev:men sikten för höger sidospegel är 0%, nästan så det går minus istället. Det funkar utan att se spegeln förstås men jag tappade plötsligt helt känsla för var jag hade höger sida av bilen.
Det är ju riktigt fult....men...sätt dit en husvagnsspegel på passagerarsidan så är problemet löst :) i V40in har vi fått göra så, jag värdesätter sidospeglarna för högt för att kunna vara utan dom ;)
Användarvisningsbild
av grillchips
tottish: Jag övervägde faktiskt att göra det, eller sätta någon fönsterspegel/sugproppsspegel högre upp så man har någon sikt åt höger annat än att behöva vrida huvudet ur led varje gång. :D
Användarvisningsbild
av tottish85
grillchips skrev:tottish: Jag övervägde faktiskt att göra det, eller sätta någon fönsterspegel/sugproppsspegel högre upp så man har någon sikt åt höger annat än att behöva vrida huvudet ur led varje gång. :D
Ja provade en såndär övningskörningsspegeln som man sätter i vindrutan först...de gick inte :P Sen vart de en husvagnsspegel, modell lite dyrare än jula/tema=bättre spegling, fult men funktionellt ;) Ja backar ju alltid mha sidospeglarna så ja är beroende av dom, visserligen kör ja v40in kanske 10 gånger om året..men frun ska ju också kunna se bakåt ;P

Bild
VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]