NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Var lite skeptisk till dess design i början, men har verkligen vant mig nu. Är sugen på att byta ut s60´in mot en C30 D5!
av Kyoshiro
var in på min volvohandlare idag och fick se två nya C30's. 220HK T5or båda två. En silvermetallic med brunröda kjolar och frontspoiler med vinge o hela kitet. Det blir verkligen en ny bil med sportkitet. Tror priset landade på 305k vilket kanske inte känns alltför hemskt med tanke på att det var en T5a med läderklädsel, sportspoiler, High Performance Audio m.m.

Sen sätena är det väl inga fel på? Samma som i V50n vad jag såg och de är det verkligen inga fel att köra långa sträckor i.

Kanske blir ett byte från V50 till C30. Synd bara att man förlorar allt man vinner med kombi :P
Användarvisningsbild
av mrsniper
Mycket snygg! 8)
av Christian_m
Bra stolar i all ära men är man intresserad av att köra bil så får man titta på fler aspekter än stolarna. Även om stolarna i S60/V70N är bättre än i S40N/V50/C30 så är det ändå så att de senares fördelar är betydligt fler och större, än vad nackdelarna är i en jämförelse om man bara utgår från passagerare 1 och 2. Kommer baksätet in i beräkningen är ju V70N överlägsen medan det inte är överdrivet stor skillnad mellan en S60 och V50 enligt min ägarerfarenhet iaf.

Nu har jag ju gjort mitt val och de som fortfarande kör S60/V70N har gjort sitt, men i mitt tycke märks det ganska tydligt att de större modellerna tillhör en äldre generation av Volvobilar, på gott och ont.

C30'n gillar jag skarpt, betydligt mer nu när man sett den i verkligheten än innan. Tyvärr är den dock en smula för liten för min del då jag iaf ibland måste kunna utnyttja ett baksäte och stort bagageutrymme samtidigt.
Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......