NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jerry90
hej. jag behöver hjälp av er experter som finns här. min bagagelucka på min volvo v50 -05 har låst sig eller något, får inte upp den i varje fall. det sitter ju en sensor där men luckan öppnar sig inte när jag håller handen på den. någon som vet vad jag skall göra eller vad som kan vara problemet, har någon av er vart med om ngt liknande? vad gjorde ni? tack på förhand! mvh jerry
rodi skrev:Jag tror att det kan vara fel på microbrytaren.
Andvänd sök funktionen så hittar du massor med info.
Det tror jag med , bytte u-brytaren bara.
Hörs det inte något klick så kan det vara den.
Skruva lös handtaget bak med skyltbelysningen och kolla.
Senast redigerad av 1 hockeytok, redigerad totalt 0 gånger.
Hej,

Jag hade samma fel på min v50 och då var det handtaget till bakluckan som var trasigt.

Är ett ganska vanligt fel på 04-06 om man googlar lite. 07 och frammåt hade bättre handtag.

Köpte mitt på skroten för en billig peng, Tänk på att du får rätt färg som bilen med så slipper du lacka om :)

Mvh
Martin
euroman skrev:Hej,

Jag hade samma fel på min v50 och då var det handtaget till bakluckan som var trasigt.

Är ett ganska vanligt fel på 04-06 om man googlar lite. 07 och frammåt hade bättre handtag.

Köpte mitt på skroten för en billig peng, Tänk på att du får rätt färg som bilen med så slipper du lacka om :)

Mvh
Martin
Eller så köper du nytt på Volvo för 183kr, inkluderar nya lamphållare för regbelysning..
Tyvärr hände detta på min -07
jerry90 skrev:hej. jag behöver hjälp av er experter som finns här. min bagagelucka på min volvo v50 -05 har låst sig eller något, får inte upp den i varje fall. det sitter ju en sensor där men luckan öppnar sig inte när jag håller handen på den. någon som vet vad jag skall göra eller vad som kan vara problemet, har någon av er vart med om ngt liknande? vad gjorde ni? tack på förhand! mvh jerry
Är problemet löst? Oavsett så kommer här en förklaring från mig, hade samma problem med min V50 från 09.

Skruva bort de två (eller fyra?) torxen som håller panelen med handtag och skyltbelysning.
Ta bort panelen och koppla isär kontakten.
Ta en ståltråd eller annat och kortslut de två nedre stiften i kontakten (vill minnas att det är dem, var ett tag sedan). Under förutsättning att bilen är i upplåst läge så bör det klicka till och luckan kan nu öppnas!

Jag bytte ingenting utan satte bara tillbaka grejerna och problemet har återkommit vid ett tillfälle sedan dess (flera månaders tid). Vet inte om det är något glapp någonstans, har inte forskat vidare i det. Har en torxmejsel och en bit ståltråd i mittkonsolen om problemet återuppstår! :)
Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]