NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
Hej!

En V50. Yttertemperaturen får emellanåt fnatt. Kan börja på 19 grader när man startar bilen och sedan går den ner grad för grad till typ 5 grader (trots att det då är 19 grader ute). Detta påverkar ju också AC´n som gör att den inte kyler tillräckligt bra...men när temperaturen visar rätt funkar den hur bra som helst.

Jag har sprayat med elektronikrengöring några gånger i adaptern i vänster framdörr. Vet ej om det hjälpt, men faktum kvarstår att temperaturen visar rätt ibland och ibland inte. Det kan exempelvis visa rätt när man startar bilen (19 grader), sedan gå ner till 5 grader, för att sedan under färd återigen gå upp till 19 grader.

Det finns något som heter oxidrengöring frågan är då om man ska spraya med detta i stället för elektronikrengöring?

Någon som har någon tanke om det är adaptern i dörren eller sensorn i backspegeln som konstrar? Det lutar åt adaptern i dörren? Och kan man isåfall byta denna på ett lätt sätt? Någon som gjort det - eller ni som haft problem - har ni alltid blivit hjälpta av att spraya?
Ja mig har det först hjälpt ett tag genom att bara ta bort och sätta tillbaka kontakten i a-stolpen. Efter 2-3 månader återkom felet och körde då i crc-elspray och satte i och tog ur kontakten ett 10-tal gånger. Tog även bort dörrsidan och gjorde samma med alla kontakterna som sitter där bakom. Nu har det fungerat i omkring 5 månader utan att någonsin fela.
Hej!

Har varit och sprejat igen och det håller inte. Det visar bra bitvis, men travar sedan ner till ca 5 grader.
Är det någon som har bytt själva kontakterna i dörren och har något tips? Eller åker man på att byta hela DDM:en? (Drivers Door Module).
Nu har jag tagit bort dörrsidan...dock får jag inte bort alla kablar (så det är lite svårt att stänga dörren...)

Jag gjorde enligt denna länk: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?96923

och allt har gått bra förutom "... and undo the cable from the door handle." (sök på länksidan så kommer ni till en bild med en vajer på)

Hur fasen får jag bort denna utan att stå med svartepetter när jag skall montera tillbaka dörrsidan? Som det är nu så hänger dörrsidan i denna... Det är ju ingen kontakt utan en vajer....

Tillägg: http://accessories.volvocars.com/Access ... /V50,_2008

Tydligen skall man kunna "Lossa hylsa med vajer (3) från dörröppnaren". Får väl titta på det imorgon i dagsljus...nu är parkeringen längs gatan utan ljus. Måhända har någon svarit med ett tips tills imorrn.... Måhända vet också någon vilket artnummer det är som brukar vara fel (förutom sensorn).

Tillägg: Det gick bra att häkta av låsvajern. Backspegelkåpan är avtagen, sensorn är lokaliserad och en ny är beställd. Kvarstår är att få in den nya och hoppas att det är det som är felet.....154 kr och lite arbete kostade det isåfall.

Biltemas 044 pump fungerar kanon på min 745-[…]

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]