NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
löfgren: rent krasst så går det väl ändå att byta ribborna, det blir förstås hela stycket men mig veterligen kan man separera ramen från resten av grillen. De säljs förstås aldrig så och även om man får tag på det så är det med största sannolikhet värt ett par extra kronor för att få en "färdig" grill. :)
av Lövet
Är du riktigt duktig kan du säkert tillverka en själv men det känns som vi hamnar en bit från vad vanliga användare är beredda att göra nu :wink:
Användarvisningsbild
av P210
Hej,
Grillen till min S40 (2010)
Ursäkta men en S40N MY10 har väl svart rutgrill?

Ang, byte, jag klippte remsor av en plastburk på ca 1x10cm och stack in en vid varje clips som blockerade snäppet, fruktansvärt irriterande annars när man får loss ett snäppe och det förra man lirkat loss klickar i igen...

Bild
av Zymme
Här ser ni hur skiten ser ut på min bil (ursäkta för något skitig bil...)

så dina länkar ser fel ut andreas_lofgren ?
Är inte mina rätt?

går dessa o hitta på skroten o vad tror ni kostnaden blir?

Tack alla inblandade för råd :)
WP_20140505_11_56_34_Pro.jpg
WP_20140505_11_56_34_Pro.jpg (119.95 KiB) Visad 222 gånger
Användarvisningsbild
av P210
så dina länkar ser fel ut andreas_lofgren ?
Är inte mina rätt?
De Andreas länkar till passar 04-07, före faceliften
Bild

Du länkar till gallret under nummerpåten
Bild

Nyare grillen är svårare att hitta, Bildelsbasen.se har i princip aldrig några, det mesta som kommer in är väl frontsmällt, Volvo (även Hova) tar dryga 2000kr för en 2011 grill med stora järnmärket.
http://www.hova.com/grill-r-design-2011-volvo-s40n-v50/
Skulle tro att du kan få betala uppåt 1000kr för en begagnad om du hittar en.
Din skada ser inte värre ut än att jag hade lagat den med lödkolven, fattas det några bitar? lite lim och spackel och en burk svart plastfärg är nog billigaste lösningen om du har möjligheten att fixa det själv.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har annars en till övers om ett tag. Kan skicka bild senare, definitivt billigare än både nytt, skrot och blocket.
Användarvisningsbild
av SvenB
Zymme skrev:Hej,
Grillen till min S40 (2010) har blivit påbackad och blivit knäckt på par ställe.
Varför letar DU. Det är väl den som backat på dig som skall ersätta dig för din skada. :?:
av Lövet
smitning?
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, min är ju förstås hemma-moddad med det stora järnmärket och därför inte helt "original", men hel och ren. Annars är ju Fokuserads mer riktig på så sätt. :D

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]