NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lyfter tråden.

Ang- V50 -06. Har möjlighet att köpa en automatisk backspegel för en ok summa. Men vi hittar inte det gröna kontaktstycket uppe i taket. Är det så att alla inte har detta?

Förövrigt kommer i så fall spegeln från -12 och ska sitta i en -06.
getsome skrev:Inte samma kontakt , hade inte den heller på min 05a , tror den var vit eller grå och passade inte fysiskt i spegeln ,, man får ta kontakten på skroten , klippa , mäta ut 12V och löda sen funka det fint
Tackar. :)

Är kontakten ungefär i samma storlek eller mycket mindre?
Fick tag i två styck, en till 04-07 och en till 08-12. Ingen verkar ha kompass i sig som tur var.

Saknade möjlighet att löda just nu så det fick bli den äldre tills jag får hem lödkolven, den passade ju trots allt rakt av i det vita kontaktstycket. Fick i alla fall med en kabelbit till den nyare gröna kontakten. Provade bara den nyare för att se att den fungerade genom att skarva och hålla kablarna på stiften vilket den gjorde.

Bild

Ska prova och se hur den äldre känns så länge, spontant vill jag nog ha den nyare. Är någon annan intresserad så kan jag släppa en av de mot ett ok bud. PM:a i så fall.

Bild

Nu blir det till att rengöra backpegeln och framrutan, den där tejpen som håller ihop kablarna är ganska "sticky". :)

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]