- ons 12 mar 2014, 13:00
#845066
Hej
Har nu bytt kopplingen på min v50 T5 igår Den tog väldigt långt upp då och sen slirade.
Hade bilen inne på autotech i trollhättan igår och dom bytte slavcylindern + kopplingen.
Helt plötsligt efter detta så tycker jag kopplingen tar ganska långt ner istället inte ända nere i golvet utan lite över helt nertryck där börjar bilen dra iväg på dragläget. Så helt nertryckt står bilen still lyfter jag lite på kopplingen så börjar bilen dra iväg och dragläget släpper kanske på mitten. Dock känns dragläget kortare och mycket längre ner än innan.
Skall det vara såhär med en helt ny koppling? alla växlar går i bra och kopplingen biter hur fint som helst både i dragläget och körning men dragläget känns"kortare" än innan jag bytte.
Tacksam för svar
Mvh
Martin
Har nu bytt kopplingen på min v50 T5 igår Den tog väldigt långt upp då och sen slirade.
Hade bilen inne på autotech i trollhättan igår och dom bytte slavcylindern + kopplingen.
Helt plötsligt efter detta så tycker jag kopplingen tar ganska långt ner istället inte ända nere i golvet utan lite över helt nertryck där börjar bilen dra iväg på dragläget. Så helt nertryckt står bilen still lyfter jag lite på kopplingen så börjar bilen dra iväg och dragläget släpper kanske på mitten. Dock känns dragläget kortare och mycket längre ner än innan.
Skall det vara såhär med en helt ny koppling? alla växlar går i bra och kopplingen biter hur fint som helst både i dragläget och körning men dragläget känns"kortare" än innan jag bytte.
Tacksam för svar
Mvh
Martin