NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå!
Har fingrarna på order-knappen gällande R-design instrumentpanel till min bil, MEN den listar inte 1.8F som passande alternativ.
Det som den ska passa till är listat som följande:

B95: ja
Manuell: ja
Automat: ja
1.6: ja
1.8: ja
2.0: ja
2.4: ja
2.5: ja
T5: ja

Det som är listat att den INTE passar till:
Diesel: nej
Hybrid: nej (<- Flexi förmodar jag?)
D3: nej
D5: nej

Vad är det som skiljer de åt egentligen? Jag har insett att bensin och diesel skiljer sig åt men inte varför.
Någon som kan hjälpa mig att bli klokare kring varför det möjligtvis inte skulle fungera till min bil?

Tack på förhand!
Det finns väl dieslar med R-Design paket? Det som skiljer mätarhusen åt är varvräknaren. En diesel varvar inte så mycket.

Fattar inte varför det inte skulle finnas till 1,8f. Går det inte att slakta ett mätarhus och flytta över tavlorna till ditt vanliga hus?
Jovisst är det så, men det verkar på återförsäljaren som att det är olika mätarhus beroende på vilken motor du har.
Vad som skulle skilja en bensinare mot en flexi vet jag dock inte, säg 1.8 kontra 1.8F.
Klart man kan slakta huset och slänga över mätarna, vet ett flertal som gjort liknande men det är för mycket jobb är jag rädd. Men samtidigt enklare i den mån att man då slipper åka till Volvo för att få clustret omprogrammerat med rätt miltal etc.

Oavsett så blev det för dyrt när jag väl klickat mig vidare till shoppen då frakten från UK kostade mer än vad produkten i sig kostade så jag hoppar över det, men vore ändå intressant att få lite klarhet i detta.
Ja. Vad som gör att den inte fungerar ihop med en flexi-motor kontra en ren bensinare. Storleksmässigt etc fattar jag ju att det inte är någon som helst skillnad utan det är mer mekaniken som uppenbarligen ska skilja sig på något sätt.
Vore märkligt om det skiljer mellan flexi och bensinare, kan ju bara vara så enkelt att texten inte är uppdaterad i butiken/webben...
Men försök få tag på ett hus så billigt att du i värsta fall bara plundrar det på de blåa tavlorna och flyttar över.

Jag har köpt mycket bildelar från England, skrotarna har oftast rätt humana priser/fraktpriser, Huddersfield har jag köpt en del av, tog £13/10kg i fraktavgift ett tag! Var hemma på 4-5 dagar.
Köpte en komplett R-designratt för 500kr+300kr i frakt som kom hem komplett med airbag (huh, tur inget hände!)
En komplett RTI skärm med motor/hiss till V50:n fick jag för 1250kr inkl frakt - Bildelspasen ska ha nära 4000kr för en sån begagnad...

Pröva kontakta någon av de här skrotarna, Huddersfield är rätt aktiva på ebay.co.uk, värt kolla där också.

http://www.volvobreakers.co.uk/index.php
http://www.huddersfieldvolvobreakers.co.uk/default.html
http://www.lbvolvospares.co.uk/
http://www.volvospares-uk.com/index.htm
Ja jag tycker det verkar konstigt också..
Men det känns inte värt pengarna och jobbet när det då är MPH i huvudsak på tavlorna, då spar jag hellre de pengarna till en med KMH.

Jag har också plockat hem en del från England men frakten för mätarhuset kostade dubbelt så mycket som frakten för säg hela frontläppen till min bil. 13 pund för 10kg i fraktavgift hade varit fint, då hade jag slagit till på en gång. Mätarhuset jag kikat på kostar i sig 40 pund (!!!) och det är ju rena stölden men eftersom frakten skulle gå på strax över 40 pund till så blev det inte lika intressant tyvärr..
Det var faktiskt från den första länken du visat, satt och kikade runt efter ratt där istället i hopp om att det skulle vara billigare men det var tomt. Ska definitivt hålla lite mer koll på dessa sajter, jag sitter annars bara på ebay, blocket och tradera. Och bildelsbasen förstås.
De borde vara samma för 1,8f finns i r-design
Men jag kan tänka mej att etanolare inte finns i uk
Och tänk även på att i uk är mätarn i mp/h inte så kul
Ja min tanke är att de bör vara samma. Frågan är vad de anser vara hybrid. Hänger på en del utländska Volvoforum och jag kan faktiskt inte minnas att jag sett någon med flexifuel-motor där. I Tyskland, absolut. USA, knappt. England, tveksamt..

Visst är det så, MPH är det men lite smått under så är det ju måttat med KMH också men då får man titta lite mer noga. Nåväl, jag hoppar det den här gången, för den sammanlagda summan så kaaaaaan jag hitta ett svenskt mätarhus om jag har tur.

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]