NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
Skillnaden mellan T-tec innan 2010 vecka 9 och efter är att efter 2010 är det enbart tyg på ovandelen. Så ja, det diffar lite men det är inget som märks och jag tycker bara det är positivt att de åtgärdat problemet. Dock vill jag bestämt hävda att även T-tecen som sitter på sidorna (även på 2010) nog kommer att ha en tendens att spricka eftersom det ofta blir belastning där när man stiger ur/in. Det ser man ju även tendenser till på nyare S/V60 med mil på mätaren...

Frågan är om du kommer att hitta klädsel som självplock och vad den isåfall kostar???
Då är jag med på noterna. Skönt att de iallafall tillslut tog tag i problemet även om det inte låter som att det är helt löst ännu.

Det tror jag inte är några problem, Jönköpings Bildemo med självplock tänker jag på i första hand och att plocka av klädsel från en stol är absolut inga bekymmer. Det som tar tid är snarare att få dit den igen med alla små clips. Kanske finns ett enkelt sätt men för min del var det det som var mest tidskrävande. De lär knappast ta 2500 iallafall. ;)
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Fick kostnads förslag av volvo på att byta endast klädsel förarstol, ingen elstol, 3700:- bytt och klart.
höll på att tuppa av men frågade i mitt stilla sinne vad endast klädsel skulle kosta ca 2500:- så måste du byta klädsel är nog begangnad att rekommendera, alltid lossa batteri när du ska lossa kontaktstyckena till airbag!! Kan skicka utförlig anvisning om det är Aktuellt
Ja precis, helt jävla svindyrt. Man kan tro att de har guld i sömmarna.
Hur är airbagsen placerade vid stolen? Bara på sidan av ryggstödet väl? Nämns ju tidigare här att stolarna säljs UTAN airbags vilket bör innebära att de plockar ut dom innan bilarna åker ut på självplocken, antar jag? Får passa på att fråga, är bestämt att åka ner vid påsk och se ifall de har något.
av snoken
Sidoairbagen sitter i en plasthållare i stolsryggen ,du kan känna med handen var den sitter. Jag tror inte att de plockar ut den. då måste klädsel av. Eller skäras sönder. Stolarna på bildelsbasen/laga har sina kvar.
Däremot så plockar dom bort nedre bältessträckaren. men den sitter bara på förarstolen.

Priset för klädsel är skrattretande, hur kan Volvo ta ett sådant hutlöst pris för en undermålig produkt. Nästan alla T-tec stolarna är spruckna. Det sänker både kvalitetskänslan och andrahansvärdet på bilarna.

Skäms Volvo. Ta ert ansvar och sälj de till produktionspris!
Pelle
Okej, då är jag med. Jag utgick från det som nämndes tidigare i tråden att stolar säljs utan airbag, sen hur de går tillväga låter jag vara osagt samt om det stämmer överhuvudtaget, men låter ändå sannolikt ur försäkringssynpunkt förstås.
I övrigt håller jag helt med dig snoken, det är skamligt av Volvo. Jag har inte brytt mig om att försöka få det på goodwill, bilen är trots allt inne på sitt sjätte år nu (fast självklart ska klädseln hålla även efter 6 år!!) men det känns som att det kommer bli mycket snack och liten verkstad tyvärr. Tid jag hellre lägger på annat.

Posta gärna svaret sen! :)

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]