NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bridgemeal
Jag fick nedslag på besiktningen på två av mina hjullager, vänster fram och höger bak, att det är missljud från dessa. Så långt är det inga tvivel.

Dock så sa damen på besiktningen att detta är konstigt på en bil som inte har rullat mer än 11 tusen mil, och jag stod som ett frågetecken.

Idag fick jag mejlet från Volvoverkstaden om att byte är inplanerat och detta skulle skilja mig från 6520 enkronor vilket jag tycker är dyrt.

Så jag vill gärna ha era åsikter, stämmer det att hjullagerna inte ska bete sig så efter 11 tusen mil och är det ett rimligt pris som jag fått från Volvo?

När jag forskat lite så är inte hjullager den dyraste reservdelen man kan köpa men jag vet så klart inte vad de använder för lager hos Volvo.

Tack på förhand!

PS. Läste mejlet nu igen och där står uppskattad tid, 55. Det måste väl ta mer än 55 minuter att byta två hjullager?
av getsome
Bak byter man på 20 minuter om man har tillgång till lyft och mutterknackare då är är ett helt skruvat nav , fram pressas men det tar inte längre än 35-45 min för en normalhändig mekaniker. 11 tusen mil är inget konstigt , det är riktiga skräplager på bilarna idag. Priset du fått på Volvo är dock väldigt safttigt.. Framlager på ebay kostar 500-600 kr likaså bak... Vill man ha SKF så ligger dom på 900-1000 kr /st fortfarande lite för hyfsad timpenning på jobbet.
Användarvisningsbild
av Bridgemeal
Det var de priserna jag hittade också, dock så skrev en polare att han bytt båda sina lager fram och fick betala lika mycket så jag antar att det är rimligt.

Undrar varför hon sa så på besiktningen bara, det stör mig nog mest. Nu ska pärlan in om en vecka och få nya friska lager iaf, det får bli så.

Tack för svaret!

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]

Hade inne en Mercedes på jobbet bubbla och l[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]