NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rallybenny
Hej

Tack för hjälpen för min tidigare tråd, oerhört hur härligt detta forum är och hur behjälpliga alla är.

Jag har under några månaders tid tittat efter fälgar överallt, både lokalt och på nätet. Lokalt så känner man till vilka det är, men då är priserna ganska dyra.

När jag tittar på nätet så tittar jag oftast efter arbetstid och har ej möjlighet att ställa frågor eller dylikt. Skickat diverse mail till olika leverantörer men ej fått några svar.

Nu när jag tittar på fälgar så är det ju inte "bara bara" att hugga tag i ett par fälgar så är allt mcdonalds plusmeny direkt.

Finns någon här som besitter information om vad jag ska titta efter? Det jag tänker specifikt på är ET och hela den faderullan.

Just nu har jag 16" LM fälgar och vill ju gärna bli av med dem ganska så snabbt till årsskiftet.

Gärna om ni även vet en säker och proffsig sida med prisförmånliga fälgar!

Stort tack för erat engagemang!

God fortsättning

MVH
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag rekommenderar dig att gå in på någon av nätbutikerna. Du skriver bara in registreringsnumret på din bil i en sökruta, så tar programmet fram rätt hjul (däck och fälgdimension) till dig. De jag känner till som bra är http://www.bythjul.com eller http://www.dackonline.se
av Rallybenny
Hej

Wow, vilken jävla toppensida bythjul.com!
Däckonline behöver lite mer "konsumentvänlighet" på sidan då det verkar luddigt att få fram prylar rätt!

Tack för infon!
av Rallybenny
Är det någon som känner till marknaden för däck samt fälg?

Mer specifikt undrar jag över marginalbilden. Kryper återförsäljarna på priserna eller har dem goda marginal för vinst inräknat i priserna?

Fälg+däck jag kikar på går nog på en 20.000:-, givetvis vill man pruta någon tusing eller två för ett bättre kap.
Användarvisningsbild
av SvenB
Hittade du inget på internetsiterna :?: De brukar vara både bra och billiga.
Användarvisningsbild
av grillchips
En kontakt som jag har sa till mig när jag köpte mina fälgar att följande gällde hos dom: Gummit har de oftast inga marginaler på, finns det så är de väldigt små. Det som man kan fixa priset kring är fälgen och då om fälgen är något av "deras" märken och inget de behöver beställa genom en annan försäljare/tillverkare.
Användarvisningsbild
av grillchips
Då är vi inne på kopior av Volvos fälgar, som absolut inte behöver vara sämre än "original". Och jag kan inte tala för alla återförsäljare utan enbart från min kontakt.

Nu köpte jag heller inget som fanns som standard i deras sortiment så jag kan tyvärr inte svara på hur mycket skillnad i pris det faktiskt hade gjort.
av Rallybenny
OK

Jag kollar på 19" med några Goodyear däck + Mak Highlands. Cirkus 20k. Kollat runt i diverse forum, vissa har kommit iväg med 20% avdrag. Försöker luska fram vem som är leverantör till dem. Kanske har direktavtal med Goodyear t ex. Ska ringa o "leka dum" för att försöka luska fram deras nettopriser... Får jag tag i dem så vet jag hur kaxig jag ska vara, iallafall när det gäller gummit
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]