NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boney
jag har en s40n -05 och jag är på jakt efter luftspjällen i kupen till faceliften (de på bild) då jag tycker de är snyggare.

Bild

problemet är att jag inte hittar dem på laga.se eller bildelsbasen.se
är det någon som vet om de ens finns eller vet vad de kallas så jag kan hitta dem?
Användarvisningsbild
av Perra83
Klart att dom finns. Ring Jönköpings bildemontering så skickar dom en laddning till dig.

Ja vet inte hur dom sitter, kanske bara är att bända dän el sitter dom skruvat?
av boney
Tack för hjälpen
Har kollat vad Bilia tar för dem och det är 299 för höger och vänster och 552 för mitten, alltså 1150 kr.

Och vad jag ser så är det nästan billigare att köpa nya då jag slipper frakten på dem. Höger skulle kosta 250, vänster 400 och mitten 300. Och med frakt på 150 st vilket de egentligen kan samfrakta då alla kommer från samma bildemo så räknar jag på 150 för alla 3 = 1100 kr

Men ringde Jönköpings bildemontering och frågade om det fanns. De hadde inget på lager men han skulle kolla om det fanns någon bil som hadde det. Förhoppningsvis så kanske det blir billigare där.
av nissebrun
....Ber om ursäkt att jag tränger mig in i denna tråd men då mitt vänstra luftspjäll gått sönder så undrar jag om någon vet hur man lossar det utan att något går sönder....:-)

Mvh Conny.
av boney
håll ut ett tag tills jag fått mina så meddelar jag det :)
om nu inte någon annan redan vet.
av boney
Detta är innan facelift men de sitter likadant.
Bilderna är klickbara för större storlek.
Bild

Börja med att försiktigt bända loss gallret. Det sitter löst och går bara göra från ett håll.
Bild

På botten finns dessa två spärrar. Samtidigt som man drar ut undersidan på spjället lyfter du växelvis på dessa.
Bild

Fortsätt tills det ser ut såhär.
Bild

Ta tag i sidan.
Bild

Och dra rakt ut.
Bild

Ta sedan den nya/lagade och tryck i (överkant först) och du är nu klar :)
Bild

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]