NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V50Classic
Tack för alla inlägg. Någon service hanns aldrig bokas förrän olyckan var framme. Verkstadsbesök blev det i alla fall men inte på det sätt jag ev hade tänkt mig.
För övrigt brukar det vara en del auktoriserade Volvoförsäljare som har 24 mån/ 2000 mils garanti på sina begagnade bilar men det syns också på prissättningen. Privata handlare varierar mellan 3 och 6 mån garanti är min erfarenhet.
av Droopy
Oavsett vilka garantier man får av en handlare går ju nybilsgarantin före, så det är väl ganska normalt att man får ta del av den tiden som är kva rpå nybilsgarantin.

Den där såkallade 24mån gar som vissa volvohandlare lämnar täcker ju knappt något ut över maskinskada iaf, jag synade den för några år sedan här i stan och då fan man snabbt att den var värdelös iom att man har maskinskada iaf.
Användarvisningsbild
av grillchips
"Innan olyckan var framme", krockat bilen? :(
Användarvisningsbild
av SvenB
Droopy skrev: Den där såkallade 24mån gar som vissa volvohandlare lämnar täcker ju knappt något ut över maskinskada iaf, jag synade den för några år sedan här i stan och då fan man snabbt att den var värdelös iom att man har maskinskada iaf.
Håller inte med dig. Maskinskadeförsäkringen ersätter mycket av det försäkringen täcker, men inte allt. Men den ersätter det utan självrisk. Med ditt sätt att resonera kan man säga att Maskinskadeförsäkringen ersätter mycket av det nybilsgarantin täcker också. Så inte är den garantin värdelös inte.

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]