NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att köra på E85 året runt borde ge en besparing på runt 5-7000:- (vid 4000mil) och borde då ge utrymme i budgeten för 2 stycken mellanservice... vad kan dom kosta på den lokala verkstaden, 1000:- ?
Det ger i min mattebok en ren besparing på 3-5000:- jämfört med att köra på bensin och dessutom får du frisk olja var tusende mil och rätt stämplar.

/Thomas
När jag köpte bilen var det inte planerat att köra så mycket och det är inte säkert att jag kommer göra det sen heller.
Ska jag byta bil nån gång så blir det inte till en flexi.

Jag har redan gjort egna servicear (stavning) så den är redan ostämplad.
Jag ser ingen anledning att lämna in den på service då nya stämplar skulle vara lika mycket värda som om jag ritade dit dom själv.
Minns inte vad service kostar men det är mer än 1000 kr iaf.

Blir till att sikta på 1500 mil oljebyte för mig, om oljan ser ok ut så klart.

Jag tackar för alla svaren :)
Kör du enbart på bensin hade jag inte tvekat att hoppa 1000milabytet av olja, kör service på samma intervall som Volvos bensinare hade innan etanolvarianterna kom, var det 1500 eller 2000mil? Jag hade en Peugeot 407 Bioflex som hade 2000mils serviceintervall oavsett om du körde på etanol konstant eller blandade med bensin.
Känns som att Volvo var överförsiktiga och lade in ett byte "för säkerhets skull" då etanol var ett nytt kapitel för dem. Litar mer på Peugeot som sålt etanolbilar i bl.a Brasilien i över 20års tid.

Vill du "fula" med bältesvarnaren finns det fortfarande falska bältespännen i plast att köpa på eBay, lätt a trycka i då väskan är i sätet, då är det lätt att få tillbaks funktionen igen.

Bild

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]